"Nie gardź zasiłkiem pogrzebowym. Pal więcej"

1 sierpnia ruszyła społeczna kampania antynikotynowa zainicjowana wspólnie przez agencję TBWA i firmę reklamy zewnętrznej AMS.

02.08.2005 08:41

Celem kampanii jest sprowokowanie dyskusji społecznej wokół tematu palenia tytoniu. Reklama ukaże się na nośnikach firmy AMS w największych miastach Polski.

Prowokacyjne hasło kampanii "Nie gardź zasiłkiem pogrzebowym. Pal więcej" pojawi się na billboardach, citylightach i backlightach oraz na autobusach w Łodzi, Poznaniu, Trójmieście i Wrocławiu, a od września także w Warszawie.

Agencja TBWA posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu kampanii społecznych, za które uhonorowana została tytułem Dobroczyńca Roku 2004. TBWA pracowała m.in. dla Fundacji Kidprotect, Fundacji Urszuli Jaworskiej, biura Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP) w Polsce, Fundacji Synapsis, Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie, Fundacji Pomocy Osobom Niepełnosprawnym "Przyjaciel" oraz dla wielu innych organizacji. W ubiegłym roku z okazji Światowego Dnia Rzucania Palenia, agencja przygotowała cztery plakaty w ramach współpracy z Fundacją Promocja Zdrowia oraz przeprowadziła badanie na najskuteczniejszy plakat zniechęcający do palenia.

"Notujemy, że pali 9 mln Polaków, w tym 40% dorosłych mężczyzn i 25% dorosłych kobiet. Każdego roku rodzi się także ok. 70 tys. dzieci, które przez pierwsze 9 miesięcy życia kąpią się w substancjach toksycznych dymu tytoniowego, poprzez palące w ciąży matki. Połowa z palących obecnie Polaków umrze przedwcześnie z powodu zawału serca, raka płuca, przewlekłej opturacyjnej choroby płuc czy setek innych chorób pochodzących z inhalowania płuc dymem tytoniowym" - ostrzega prof. dr hab. med. Witold A. Zatoński z Centrum Onkologii w Warszawie.

"Z doświadczenia wiemy, że prowokacyjne kampanie najskuteczniej oddziałują na społeczeństwo. Mamy nadzieję, że i tym razem uda się nam wzbudzić społeczną debatę wokół problemu uzależnienia od nikotyny i jego skutków" - przyznaje Malina Wieczorek, Non Profit & Art Promotion Director, TBWATelescope. "Kampania składa się z kilku ingredientów: troszkę straszenia, troszkę zawstydzenia, nieco szyderstwa i bezpośredniości by każdy wziął do siebie i dużo przewrotnego humoru by wsiąknęło głęboko" - dodaje Bartek Bartoszek, Dyrektor Kreatywny, TBWAWarszawa.

"Siłę reklamy zewnętrznej chcemy wykorzystywać do promowania wartościowych postaw społecznych i zwracania uwagi na problemy społeczne. W tej niekomercyjnej kampanii mamy znakomity przykład współdziałania firm z branży reklamowej i medialnej dla wspólnego celu - przeciwdziałania nikotynizmowi, który jest jednym z najpoważniejszych problemów zdrowotnych w Polsce" - mówi Ewa Cander, specjalista ds. PR z AMS.

Cel kampanii: społeczna kampania antynikotynowaKlient: AMSPrzedstawiciel klienta: Grażyna Gołębiowska, Bartosz BarańskiAgencja: TBWAPrzedstawiciel agencji: Malina Wieczorek TELESCOPECreative director: Bartek BartoszekArt director: Kasia Nowacka, Marta PałkaCopywriter: Tomek SkorupaMedia: billboardy, citylighty, backlighty, autobusyCzas trwania: sierpień - wrzesień.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)