"Nie dla idiotów" nie obraża
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że hasło reklamowe sieci Media Markt nie narusza dobrych obyczajów.
28.07.2005 | aktual.: 28.07.2005 19:04
Na początku tego roku urząd wszczął bezprecedensowe postępowanie przeciwko tej sieci. Bezpośrednim powodem był slogan reklamowy "Nie dla idiotów", emitowany w telewizji oraz rozpowszechniany w formie ulotek dołączanych do gazet. Kampania reklamowa dotyczyła wyprzedaży sprzętu RTV oraz artykułów gospodarstwa domowego.
Na podstawie badań społecznych przeprowadzonych na zlecenie urzędu oraz dzięki uzyskanym opiniom niezależnych instytucji UOKiK uznał, że reklama nie narusza dobrych obyczajów. Z sondażu przeprowadzonego przez IPSOS na potrzeby postępowania wynika, że 46% badanych postrzega slogan jako obraźliwy, a 32% uważa, że hasło może obrażać inne osoby. Jednocześnie ponad połowa ankietowanych nie zgodziła się na zabronienie emisji reklamy.
Wyniki ankiety są zbieżne z opiniami uzyskanymi od ekspertów.