PolskaNie będzie Inforadia Polskiego Radia?

Nie będzie Inforadia Polskiego Radia?

Polskie Radio rozważa wycofanie się z uruchomienia nowego programu informacyjnego - Inforadia. Ostateczna decyzja w tej sprawie ma zapaść w październiku. Polskie Radio rozwija natomiast dziedzinę tzw. Nowych Mediów, a w tym "podcasty" i serwisy tematyczne na stronach internetowych.

Prezes Polskiego Radia Krzysztof Czabański powiedział na konferencji prasowej, że wariant, iż Inforadio nie powstanie, "jest rozważany". Powodem takiego stanu rzeczy jest zwiększenie zasięgu Programu I, które dokonało się po rekonfiguracji częstotliwości w Polskim Radiu (zmiana częstotliwości nastąpiła w ostatnich dniach maja). W jej efekcie "Jedynka" obejmuje swoim zasięgiem na falach UKF co najmniej 92% ludności.

Oznacza to, że informacyjne i publicystyczne pasma, które są decydujące w sferze, którą zajmuje się klasyczne Inforadio, są wypełnianie na obszarze całego niemal kraju przez Program I. Być może więc Inforadio byłoby tylko niepotrzebną konkurencją czy wewnętrznym kanibalizmem, ale na razie stawiam to jako znak zapytania - powiedział Czabański.

Z decyzją o powstaniu Inforadia wiąże się też sprawa dyrektora Informacyjnej Agencji Radiowej. W kwietniu z tego stanowiska odwołano Macieja Łętowskiego, a obowiązki szefa IAR pełni od tamtej pory Wincenty Pipka.

Gdyby powstawało Inforadio, IAR byłby jego częścią składową i szukalibyśmy wtedy szefa anteny, a nie szefa IAR-u - powiedział Czabański.

Zaprzeczył natomiast, by Inforadio miało powstać na bazie Programu IV, czyli Radia Bis, którego zasięg ludnościowy po rekonfiguracji ograniczył się w zasadzie do dużych miast i jest szacowany na 34 proc. ludności.

Nigdy nie mówiłem, że Inforadio będzie kosztem Radia Bis - podkreślił Czabański. Dodał, że na temat przyszłości profilu programowego Programu IV trwają dyskusje, a decyzja ma zapaść na przełomie czerwca i lipca. Wszystko wskazuje na to, że kierunek młodzieżowy zostanie utrzymany w tym radiu - powiedział Czabański.

Podczas wtorkowej konferencji poinformowano ponadto, że Program II - o który trwała największa batalia w mediach po tym, gdy zapowiedziano, że straci on na zasięgu - obejmuje obecnie 62% ludności. Wcześniej "Dwójka" docierała do 78%, ale jak zapowiada Polskie Radio - do końca roku Urząd Komunikacji Elektronicznej ma przekazać Polskiemu Radiu dodatkowe częstotliwości, dzięki czemu zasięg "Dwójki" ma wzrosnąć do 68%.

Podczas wtorkowej konferencji prezes Polskiego Radia zwracał też uwagę na rozwój serwisów internetowych, podcastów i kanałów tematycznych. Na stronach www Polskiego Radia zamieszczone są już serwisy tematyczne: Nauka, Kultura, Kraj i Świat, a w przygotowaniu są kolejne, m.in. Historia.

Nowością w Polskim Radiu jest też coraz szerszy serwis podcastowy, czyli strony z plikami dźwiękowymi zawierającymi najpopularniejsze lub najciekawsze audycje Polskiego Radia, które w dowolnej chwili można "ściągnąć" na swój komputer. Rozwija się także oferta serwisów mobilnych - dostępnych poprzez telefon komórkowy.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)