Trwa ładowanie...
d1ngvh8
03-12-2007 21:45

Nie będzie czwartego króla z napojem dla Jezusa

Włoskiemu księdzu udało się przekonać producenta napoju energetyzującego Red Bull do wycofania z włoskiej telewizji reklamy, w której trzem królom oddającym pokłon Dzieciątku Jezus towarzyszy czwarty - z reklamowanym napojem.

d1ngvh8
d1ngvh8

Ojciec Marco Damanti z Sycylii w liście do producenta napoju skrytykował reklamę jako "bluźnierczą" i - jak powiedział w poniedziałek - otrzymał obietnicę wycofania reklamy z włoskiej telewizji.

Reklamówka ukazuje czterech zamiast trzech mędrców ze Wschodu, którzy przybywają pokłonić się Dzieciątku Jezus i złożyć mu dary. Czwarty król w darze przynosi paletę puszek Red Bulla.

Wizerunek Świętej Rodziny został przedstawiony w świętokradczy sposób - powiedział ojciec Damanti dziennikowi "Corriere della Sera".

"Jakiekolwiek by były ironiczne intencje Red Bulla, reklamówka kpi z Bożego Narodzenia i wrażliwości chrześcijańskiej" - napisał ksiądz Damanti.

Sprzeciwił się również marketingowemu hasłu "Red Bull doda ci skrzydeł", które w animowanym filmiku pada z ust aniołków.

Reklamówka pokazywana jest też w Polsce i również wywołała oburzenie. W ubiegły wtorek Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zaapelowała o rozważenie ograniczenia emisji reklam zawierających odniesienia do religii.

d1ngvh8
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1ngvh8
Więcej tematów