Nawet w nocy gotowi pomóc znaleźć pracę
Podlascy bezrobotni będą mogli przez całą
dobę bezpłatnie korzystać z pomocy telefonicznych konsultantów
rynku pracy. Dzięki specjalnym kartom identyfikacyjnym mają być
też łatwiej kojarzeni z odpowiednimi dla nich ofertami pracy.
Takie są założenia systemu wdrażanego przez Wojewódzki Urząd Pracy (WUP) w Białymstoku, który ruszy 9 listopada - poinformowano w poniedziałek na konferencji prasowej.
"7/24" to zintegrowany system teleinformatyczny składający się z centralnej bazy danych, zawierającej m.in. oferty pracy i profile bezrobotnych, a także stanowisk konsultantów w 14 powiatowych urzędach pracy i WUP w Białymstoku oraz dwóch infolinii - bezpłatnej (numer 9510 - tylko dla zarejestrowanych bezrobotnych) i płatnej (numer 9524) - dzięki której m.in. pracodawcy będą mogli uzyskać potrzebne informacje.
Jak powiedziała Beata Puchalska z WUP w Białymstoku, korzystanie z systemu "7/24" umożliwi bardzo sprawne kojarzenie ofert pracy już w trakcie pierwszej rozmowy zarejestrowanego bezrobotnego z konsultantem.
Będzie to możliwe dzięki specjalnym kartom identyfikacyjnym przydzielanym każdej zarejestrowanej osobie bezrobotnej, która dzięki temu uzyska możliwość bezpłatnego korzystania z połączeń telefonicznych oraz otrzyma dostęp do Bazy Wiedzy znajdującej się na portalu internetowym.
Osoba bezrobotna zostanie też automatycznie "rozpoznana" przez komputerową bazę danych obsługiwaną przez konsultanta. To umożliwi korzystne poprowadzenie rozmowy konsultanta z klientem, ponieważ będzie wiedział, jakie kursy i szkolenia będzie mógł mu zaproponować - powiedziała Puchalska.
System będzie szczególnie użyteczny dla tych bezrobotnych, którzy mieszkają daleko od właściwego urzędu pracy, ponieważ w niektórych przypadkach wydanie "nawet jednej złotówki" na bilet stanowi dla nich duże obciążenie finansowe.
Projekt jest realizowany dzięki dotacji, którą WUP otrzymał ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.