Trwa ładowanie...
09-03-2009 19:05

Naukowcy odkryli w mózgu "sekret skutecznej reklamy"

Reklamy z udziałem zwłaszcza pięknych, ponętnych kobiet wcale nie zachęcają do zakupu oferowanych produktów, przeciwnie - odwracają uwagę konsumentów - ustalili włoscy neurolodzy. Naukowcy ogłosili też, że odnaleźli w mózgu "sekret skutecznej reklamy".

Naukowcy odkryli w mózgu "sekret skutecznej reklamy"Źródło: Jupiterimages
d44t689
d44t689

Zespół badawczy pod kierunkiem Fabio Babiloniego z rzymskiego uniwersytetu La Sapienza ustalił, że reklama, aby odniosła skutek, nie może przedstawiać zbyt pięknych kobiet i mężczyzn, co można udowodnić, obserwując reakcje za pomocą zwykłego elektroencefalogramu.

Pokazawszy wybranej grupie badanych osób spoty reklamowe telefonów komórkowych, jedzenia, napojów oraz samochodów z udziałem niezwykle urodziwych modelek, naukowcy stwierdzili, że zawarty w nich przekaz nie dociera do odbiorców i nie zostaje przez nich zapamiętany. Ich uwaga skupiona jest na pięknie, a nie na istocie reklamy.

- Pamiętamy spot, ale nie markę i reklamowany produkt - podkreślił Babiloni, którego ustalenia zostaną opublikowane w najnowszym numerze przeglądu "Clinical Neurophysiology".

d44t689
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d44t689
Więcej tematów