Nauczyciele matematyki nie są przygotowani do wykonywania zawodu i skutecznie obrzydzają swój przedmiot uczniom - wynika z raportu Instytutu Badań Edukacyjnych, który omawia "Dziennik Gazeta Prawna".
Konsekwencje niedouczonych pedagogów wykraczają daleko poza mury szkół i mogą mieć negatywny wpływ na tempo wzrostu gospodarki. Takie wnioski zawiera raport przedstawiony przez Instytut Badań Edukacyjnych. W ramach badań instytutu okazało się, iż studenci matematyki mają problemy z najprostszymi zadaniami na poziomie gimnazjalnym. Do tego dochodzi nieumiejętność podejmowania samodzielnych decyzji czy wyciągania wniosków.
Według specjalistów w Polsce poziom nauczania może poprawić się za około 10 lat od wprowadzenia matematyki, jako obowiązkowego przedmiotu na maturze. Bez gruntownej reformy systemu kształcenia nie ma jednak co liczyć na prężny rozwój gospodarczy i technologiczny - czytamy w gazecie.