'Nasze Miasto' - pięć nowych tygodników Polskapresse

Polskapresse z myślą o ogólnopolskim dzienniku inwestuje w struktury lokalne.

19.06.2007 07:10

Właśnie uruchamia na Mazowszu pięć tygodników: „Nasze Miasto Ciechanów”, „Nasze Miasto Płock”, „Nasze Miasto Radom”, „Nasze Miasto Siedlce”, „Nasze Miasto Żyrardów”. Pierwsze wydanie zaplanowano na 21 czerwca.

Od dłuższego czasu Polskapresse przygotowuje się do uruchomienia ogólnopolskiego dziennika, tymczasem startuje z dużym projektem regionalnym.

- Powstanie tygodników lokalnych na Mazowszu to element strategii przyjętej w zeszłym roku. Strategia zakłada wzmacnianie pozycji na rynkach lokalnych i wykorzystywanie siły w regionie do budowania dziennika ogólnopolskiego. Wszystkie prace przebiegają zgodnie z planem i tak, jak obiecaliśmy dziennik ogólnopolski wystartuje jeszcze w tym roku – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Magdalena Chudzikiewicz, rzecznik prasowy Polskapresse.

Tygodniki „Nasze Miasto” zajmować się będą problemami lokalnymi. Kierowane są w szczególności do młodych osób, wkraczających w dorosłe życie, studiujących, prowadzących lokalne firmy.

Czytelnicy otrzymają z gazetą kilka dodatków m.in.: wspólny dodatek motoryzacyjny Moto Gratka i Tele Magazyn. Polskapresse uruchamia też bezpłatny numer 0 800 472 852 z przeznaczeniem na ogłoszenia drobne. Dziennikarze pracować będą dwumediowo. Emisji towarzyszy uruchomienie miejskich serwisów internetowych tworzonych w oparciu o wydawane gazety. Serwisy ciechanow.naszemiasto.pl, plock.naszemiasto.pl, radom.naszemiasto.pl, siedlce.naszemiasto.pl, zyrardow.naszemiasto.pl będą codziennie aktualizowane o wiadomości lokalne.

W dniu startu tygodników czytelnicy otrzymają w prezencie bezpłatną płytę „Baśnie Andersena”. Każdy z tygodników kosztować ma 1,8 zł. Całkowity nakład 5 tygodników mazowieckich to 125 tys. egz.

Szefami tygodników są: „Nasze Miasto Płock” – Dagmara Kobla, „Nasze Miasto Ciechanów” - Marcin Sobocki, „Nasze Miasto Radom” – Magdalena Sulich-Kosiec, „Nasze Miasto Żyrardów” - Edyta Urbaniak, „Nasze Miasto Siedlce” – Anna Sadowska.

Wejście nowych tygodników mazowieckich „Nasze Miasto” wsparte jest kampanią promocyjną ATL i BTL, która startuje 18 czerwca. Kampania uwzględnia plakaty, spoty w lokalnych rozgłośniach radiowych i stacjach telewizyjnych, ulotki dla mieszkańców poszczególnych regionów oraz promocję na stronach www.naszemiasto.pl. Kampania została przygotowana przez Dział Marketingu Grupy Wydawniczej Polskapresse.

Komentarz dla portalu Wirtualnemedia.pl Rafał Leszczyński - CR MEDIAPierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy to kolejny krok Polskapresse przygotowujący wydanie nowego dziennika. Jednak takie działanie miało by sens gdyby to były dzienniki lokalne, a nie tygodniki. Po niedoszłej transakcji przejęcia "Życia Warszawy" PP zdecydowała się powalczyć o rynek lokalny pod wspólnym szyldem Nasze Miasto, w myśl zasady: lepszy tygodnik powiatowy w garści, niż dziennik regionalny na dachu. Nie należy jednak zapominać, że w regionach tych istnieją już mocno osadzone tytuły (Tygodnik Płocki, Tygodnik Ciechanowski, czy Tygodnik Siedlecki), których pozycje ciężko będzie zachwiać. Główne znaczenie w walce o czytelnika będzie miał jednak rynek warszawski, a tu brakuje PP silnego tytułu. Taki projekt miałby większe szanse powodzenia gdyby Nasze Miasta były dołączane na zasadzie cotygodniowego suplementu do dziennika ogólnopolskiego, tak jak robi to np. Gazeta Olsztyńska ze swoimi tygodnikami.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)