Nastolatki wolą komórki od Internetu
Najnowsza ankieta przeprowadzona przez Mobile Media Monitor dowodzi, że młodzież chętniej wybiera jako swoje medium komórki niż Internet.
30.06.2005 08:36
Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie i polegało m.in. na udzieleniu przez uczestników odpowiedzi na pytanie: "Gdybyś musiał z rezygnować z dowolnego medium, to które odrzuciłbyś jako ostatnie". Ankietowani mieli do wyboru: telewizję, gazety codzienne, radio, Internet, telefony komórkowe oraz magazyny.
Wyniki wskazują, że najbardziej preferowanym medium wśród dorosłych jest oczywiście telewizja (31% głosów), na drugim miejscu uplasowały się telefon komórkowy (19%), natomiast Internet (13%) zajął czwartą pozycję zaraz za radiem (16%).
Zupełnie inaczej sytuacja przedstawia się wśród grupy respondentów w przedziale wiekowym 18-24 lat. Jako najważniejsze źródło informacji ankietowani uznali bowiem telefony komórkowe (30% głosów). Na drugiej pozycji uplasowała się telewizja (28%), natomiast trzecie miejsce ex aequo zajęły radio oraz Internet (15%).
Badania pokazały, ze telefony komórkowe stanowią coraz ważniejsze medium, szczególnie dla sektora marketingowego. 71% respondentów z grupy wiekowej od 18-24 roku życia przyznało, że to właśnie tą drogą otrzymuje informacje reklamowe.