Trwa ładowanie...
d2fchfg
07-03-2006 06:05

Naprawdę jaka jesteś nie wie nikt...

Czy na styl życia i zachowania zakupowe kobiet wpływa miejsce zamieszkania?

d2fchfg
d2fchfg

Najwięcej pań legitymujących się wykształceniem wyższym znajdziemy w Warszawie i Krakowie - ponad 34% kobiet pochodzących z tego miasta. W innych metropoliach odsetek wykształconych pań wynosi ok. 28%. Kobiety przedsiębiorcze, a więc określające swój status zawodowy jako właścicielki prywatnych firm, to przede wszystkim Poznanianki (6% mieszkanek) oraz Warszawianki (5% mieszkanek).

Gdzie najłatwiej kobietom zrobić karierę? Liczby pokazują, że najwyższy odsetek pań na stanowiskach kierowniczych, dyrektorskich i uprawiających wolne zawody znajduje się we Wrocławiu (11% kobiet tam zamieszkałych) oraz Poznaniu (ponad 9%). Najwyższymi zarobkami mogą pochwalić się jednakże mieszkanki stolicy – dochody powyżej 4000 zł netto zadeklarowało 8% Warszawianek. Na drugim miejscu znalazły się Poznanianki, których ponad 6% zarabia więcej niż 4 tys. zł. Za to największe zakupy robią Krakowianki oraz mieszkanki Trójmiasta – 14% tych pań przeznacza więcej niż 250 zł na tygodniowe wydatki.

Najwięcej kobiet stanu wolnego znajdziemy wśród Warszawianek (56%), a najmniej wśród mieszkanek Trójmiasta (44%). Właścicielki własnych domów lub mieszkań to przede wszystkim Krakowianki (ponad 64%), natomiast w wynajętych lokalach zamieszkuje najwięcej Poznanianek (13%).

Najbardziej oszczędne okazały się Poznanianki – ponad 9% z nich posiada jakieś instrumenty finansowe związane z oszczędzaniem. Na własny sprzęt komputerowy postawiły natomiast mieszkanki Wrocławia oraz Trójmiasta (po 37% pań z tych miast posiada w domu swój komputer). Te ostatnie najczęściej też korzystają z internetu łącząc się z domu przez stałe łącze (ponad jedna trzecia z nich), choć oszczędności poprzez zakupy na aukcjach internetowych poszukują zwykle Warszawianki (ponad 15% z nich).

d2fchfg

W Warszawie i Poznaniu znajduje się także najwięcej miłośniczek nowości i pań podążających za najnowszymi trendami – deklarację, iż „są rzeczy, które kupuję niezależnie od ceny, kiedy tylko pojawi się jakaś nowość” złożyło po 25% mieszkanek tych miast.

Informacjami dotyczącymi odchudzania najbardziej interesują się mieszkanki Trójmiasta oraz Wrocławia (odpowiednio 38% i 35%) i to one najczęściej odwiedzają salony fitness oraz siłownie (ok. 10% z nich).

Dane pochodzą z najnowszej fali Ogólnopolskiego Kwestionariusza Produktów i Usług Acxiom Polska (czerwiec 2005 rok). Do powyższego materiału wykorzystano dane o mieszkankach miast: Warszawy (próba: 667 osób), Krakowa (próba: 272 osoby), Poznania (próba: 206 osób), Wrocławia (próba: 226 osób) oraz Trójmiasta (próba: 248 osób).

d2fchfg
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2fchfg
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj