PolskaNa styku firm i mediów: jak sponsorować wydarzenia kulturalne i naukowe?

Na styku firm i mediów: jak sponsorować wydarzenia kulturalne i naukowe?

O sponsoringu wydarzeń kulturalnych i naukowych oraz roli mediów rozmawiali w Pałacu Czapskich przedstawiciele instytucji kulturalnych, naukowych, mediów i agencji reklamowych.
Organizatorem debaty było Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA w Polsce.

Na styku firm i mediów: jak sponsorować wydarzenia kulturalne i naukowe?
Źródło zdjęć: © wp.pl

08.08.2008 | aktual.: 08.08.2008 19:17

Celem debaty było zwrócenie uwagi na kwestię podawania przez media w programach informacyjnych i relacjonujących nazw sponsorów niekomercyjnych wydarzeń kulturalnych i naukowych.

Sponsoring jest bez wątpienia ważnym elementem budowania wizerunku marki. Nie mniej jednak w przypadku przedsięwzięć kulturalno-naukowych okazuje się przede wszystkim niezbędnym do ich funkcjonowania wsparciem. Debatujący starali się omówić ten problem mając na względzie jego wieloaspektowość.

W debacie wzięło udział kilkunastu przedstawicieli reprezentatywnych środowisk, m.in.: Maciej Geller (Festiwal Nauki), Mieczysław Kominek (Warszawska Jesień), Paweł Kowalewski (IAA), Monika Chmielewska-Źehaluk (Sanofi Aventis Sp.z o.o.), Aleksander Danielewicz (Eurozet), Katarzyna Witkowska (Radio Zet), Zbigniew Badziak (TVP S.A.), Anna Pogorzelska (Wirtualna Polska), Stanisław Celmer (KRRiT), Juliusz Braun (Rada Reklamy), Jarosław Sroczyński (kancelaria Markiewicz&Sroczyński), Bohdan Pawłowicz (Pawłowicz i Partnerzy).

Spotkanie zaowocowało bardzo interesującymi wnioskami w tej, jak wszyscy wiemy, bardzo skomplikowanej kwestii. Debata dowiodła, że ta trójstronna współpraca wymaga poprawy. W najbliższym czasie podmioty zaangażowane w dialog rozpoczną pracę nad przygotowaniem nowego dokumentu, który ureguluje wszelkie problematyczne zagadnienia - mówi Paweł Kowalewski, Prezes Zarządu IAA.

Dzięki wspólnym ustaleniom i wyjaśnieniu wszystkich problematycznych do tej pory kwestii debatującym udało się osiągnąć konsensus, który zaowocował podpisaniem deklaracji o porozumieniu medialnym. Uczestnicy debaty zobowiązali się delegować przedstawiciela swojej instytucji do zespołu roboczego powołanego pod auspicjami Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA w Polsce. Powstała grupa będzie miała za zadanie opracowanie ostatecznego kształtu kodeksu wzorcowych zasad sponsoringowych, dzięki czemu działania na polu kulturalno-naukowym będą rozwijały się w sposób satysfakcjonujący dla każdej ze stron.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)