Muzyczna terapia zamiast reklam w radiu

Muzyka jest często używana jako sposób na zmniejszenie stresu, wspomaga trawienie czy też poprawia nawyki sypiania.

Weźmy godzinę programu radiowego, wytnijmy reklamy i zostanie nam 45 minut samej muzyki. Ale inaczej jest w Pólnocnej Karolinie, gdzie firma Kaiser Permanente (KP), jeden z największych ubezpieczycieli na Zachodnim Wybrzeżu, robi coś więcej niż tylko kupuje reklamy w lokalnym radiu.

Firma kupuje godzinę czasu reklamowego w radiu z przeznaczeniem na odprężenie i medytację. Nie jest jednak w tym czasie zaprezentowana ani jedna reklama. Słuchacze otrzymują 60 minut radia bez reklam, jedynie przed i po bloku programowym puszczane są 60-sekundowe spoty KP.

„Naszym celem jest pomóc słuchaczom w zrelaksowaniu się. Jednocześnie tworzymy pozytywny stosunek do marki Kaiser Permanente” – powiedziała Valerie Constable, dyrektor ds. mediów w KP.

Firma wykupiła godzinę czasu reklamowego podczas niedzielnego programu „Acoustic Sunrise” w stacji KFOG i godzinę w czasie programu „Chill” w radiu KLLC, również w niedziele. Dwa różne 60-sekundowe spoty stworzone zostały oddzielnie do każdego bloku programowego. „Muzyka oczyszcza. Odświeża, łagodzi i inspiruje” – słyszymy w jednej z reklam. „Słowa piosenki mogą zmniejszyć ciśnienie krwi. Zestaw utworów akustycznych może złagodzić nasz niepokój.” Z kolei w drugim spocie słyszymy: „W końcu twoje ciało jest twoim instrumentem. Zagraj na nim. Nie przejmuj się tym, że trochę fałszuje. Gdy chodzi o muzykę z serca, jesteśmy najlepszymi dyrygentami na świecie.”

Czy jest lepszy sposób na wyłączenie się i zapomnienie przez godzinę o swoich problemach niż posłuchanie przez godzinę nieprzerywanej, łagodzącej muzyki? „Uważamy, że naprawdę chodzi w tym o to, że całość jest lepsza od sumy poszczególnych części i że zyskujemy więcej przez pozytywne skojarzenie z tym programem, niż gdybyśmy po prostu prezentowali zwykłe reklamy” – mówi Constable. „Kaiser Permanente opowiada się za pełnym zdrowiem, a nasza godzina bez reklamy pomaga słuchaczom doświadczyć tego zaangażowania prosto ze źródła.”

I kto powiedział że radio to martwe medium?

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)