Multimedia przejęła mniejszego operatora za 56,5 mln zł
Multimedia Polska przejęła firmę Automatic Serwis, operatora telewizji kablowej i dostawcę szerokopasmowgo dostępu do internetu.
Wartość transakcji wyniosła 56,5 mln zł i obejmuje udziały w spółce oraz dodatnie saldo gotówkowe tej firmy w wysokości około 4,5 mln zł. Giełdowa spółka zyskała: dostęp do nowego rynku, ponad 40 tys. gniazd w zasięgu sieci, a także klientów korzystających już z blisko 39 tys. usług (telewizja i internet).
Przejęcie spółki działającej na Kujawach i w Wielkopolsce, pozwoli zaoferować Multimedia Polska, usługi w nowych miastach, w których firma nie była obecna, a także wzmocnić pozycję w Koninie gdzie obie spółki oferują swoje usługi. Spółka Automatic Serwis działa w 12 miejscowościach (10 w województwie Kujawsko-Pomorskim), przede wszystkim w Inowrocławiu, ale także w Brodnicy, Żninie, Kruszwicy i Koninie - podano w komunikacie.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wartości transakcji. Sieci przejętej spółki nie wymagają wysokich nakładów kapitałowych. W większej części są zmodernizowane. Ponadto nasza infrastruktura znajduje się w pobliżu infrastruktury Automatic Serwis. Dzięki temu abonenci przejętej spółki szybko zyskają dostęp do najnowszych technologii oferowanych przez Multimedia Polska takich jak VoIP (Voice over IP – transmisja głosu przy wykorzystaniu łączy internetowych.), a już w niedługim czasie do telewizji cyfrowej – mówi Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska.
W sieciach przejętej firmy trwają obecnie przygotowania do wdrożenia usług telefonicznych.
Zakup 100% udziałów Automatic Serwis od Mirosława Knocińskiego, został sfinansowany ze środków własnych Multimedia Polska. Inwestycja związana jest z realizacją celów emisyjnych, przeprowadzonej w IV kwartale 2006 r. oferty publicznej, z której Multimedia Polska pozyskała około 250 mln zł brutto.
– To przejęcie potwierdza nasz aktywny udział w konsolidacji rozdrobnionego polskiego rynku operatorów kablowych i dostawców szerokopasmowego Internetu - mówi Prezes Andrzej Rogowski. – Nie zamierzamy jednak na tym poprzestać. Prowadzimy negocjacje z wyselekcjonowaną grupą spółek, które mogą wejść do grupy Multimedia Polska – dodaje A. Rogowski.
Spółka Automatic Serwis była drugą przejętą w tym roku przez Multimedia Polska. W styczniu została zrealizowana transakcja dzięki, której firma zyskała 1,5 tys. gniazd telewizji kablowej.
Na dzień 30 września 2006 roku klienci Multimedia Polska korzystali łącznie z 767,8 tys. usług (RGU). Strategia spółki zakłada dalszy rozwój usług pakietowych zawierających jednocześnie telefon, szerokopasmowy dostęp do internetu i telewizję kablową.
30 września 2006 roku spółka dostarczała usługę pakietową zawierającą co najmniej dwie z tych usług ponad 127,7 tysiącom klientów, z czego ok. 27 tys. wybrało pełen pakiet TriplePlay, który zawiera wszystkie trzy usługi.
Narastająco w I-III kw. 2006 roku grupa Multimedia Polska miała 45,62 mln zł zysku wobec 21,27 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 276,26 mln zł wobec 164,78 mln zł.