Trwa ładowanie...
d4cze0z
21-02-2007 07:10

Multimedia przejęła mniejszego operatora za 56,5 mln zł

Multimedia Polska przejęła firmę Automatic Serwis, operatora telewizji kablowej i dostawcę szerokopasmowgo dostępu do internetu.

d4cze0z
d4cze0z

Wartość transakcji wyniosła 56,5 mln zł i obejmuje udziały w spółce oraz dodatnie saldo gotówkowe tej firmy w wysokości około 4,5 mln zł. Giełdowa spółka zyskała: dostęp do nowego rynku, ponad 40 tys. gniazd w zasięgu sieci, a także klientów korzystających już z blisko 39 tys. usług (telewizja i internet).

Przejęcie spółki działającej na Kujawach i w Wielkopolsce, pozwoli zaoferować Multimedia Polska, usługi w nowych miastach, w których firma nie była obecna, a także wzmocnić pozycję w Koninie gdzie obie spółki oferują swoje usługi. Spółka Automatic Serwis działa w 12 miejscowościach (10 w województwie Kujawsko-Pomorskim), przede wszystkim w Inowrocławiu, ale także w Brodnicy, Żninie, Kruszwicy i Koninie - podano w komunikacie.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wartości transakcji. Sieci przejętej spółki nie wymagają wysokich nakładów kapitałowych. W większej części są zmodernizowane. Ponadto nasza infrastruktura znajduje się w pobliżu infrastruktury Automatic Serwis. Dzięki temu abonenci przejętej spółki szybko zyskają dostęp do najnowszych technologii oferowanych przez Multimedia Polska takich jak VoIP (Voice over IP – transmisja głosu przy wykorzystaniu łączy internetowych.), a już w niedługim czasie do telewizji cyfrowej – mówi Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska.

W sieciach przejętej firmy trwają obecnie przygotowania do wdrożenia usług telefonicznych.

d4cze0z

Zakup 100% udziałów Automatic Serwis od Mirosława Knocińskiego, został sfinansowany ze środków własnych Multimedia Polska. Inwestycja związana jest z realizacją celów emisyjnych, przeprowadzonej w IV kwartale 2006 r. oferty publicznej, z której Multimedia Polska pozyskała około 250 mln zł brutto.

– To przejęcie potwierdza nasz aktywny udział w konsolidacji rozdrobnionego polskiego rynku operatorów kablowych i dostawców szerokopasmowego Internetu - mówi Prezes Andrzej Rogowski. – Nie zamierzamy jednak na tym poprzestać. Prowadzimy negocjacje z wyselekcjonowaną grupą spółek, które mogą wejść do grupy Multimedia Polska – dodaje A. Rogowski.

Spółka Automatic Serwis była drugą przejętą w tym roku przez Multimedia Polska. W styczniu została zrealizowana transakcja dzięki, której firma zyskała 1,5 tys. gniazd telewizji kablowej.

Na dzień 30 września 2006 roku klienci Multimedia Polska korzystali łącznie z 767,8 tys. usług (RGU). Strategia spółki zakłada dalszy rozwój usług pakietowych zawierających jednocześnie telefon, szerokopasmowy dostęp do internetu i telewizję kablową.

d4cze0z

30 września 2006 roku spółka dostarczała usługę pakietową zawierającą co najmniej dwie z tych usług ponad 127,7 tysiącom klientów, z czego ok. 27 tys. wybrało pełen pakiet TriplePlay, który zawiera wszystkie trzy usługi.

Narastająco w I-III kw. 2006 roku grupa Multimedia Polska miała 45,62 mln zł zysku wobec 21,27 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 276,26 mln zł wobec 164,78 mln zł.

d4cze0z
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4cze0z
Więcej tematów