Multimedia Polska jeszcze w tym roku na giełdzie
Spółka Multimedia Polska planuje publiczną ofertę sprzedaży akcji i debiut na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
09.05.2006 07:19
Spółka Multimedia Polska S.A., wiodący operator usług telekomunikacyjnych w Polsce, podjęła decyzję o wejściu na warszawską Giełdę Papierów Wartościowych w drugiej połowie 2006 roku. Ostateczna decyzja dotycząca terminu uzależniona będzie od bieżącej sytuacji rynkowej - podano w komunikacie prasowym.
Spółka zamierza oferować akcje zarówno inwestorom polskim, jak i zagranicznym. Przygotowywany do publikacji prospekt emisyjny zawierać będzie szczegółowy opis oferty publicznej. Na koordynatorów projektu i oferujących akcje, Multimedia Polska wybrała dwa banki inwestycyjne CA IB oraz USB Investment Bank.
Według danych na koniec 2005 roku spółka Multimedia Polska miała 451 tys. klientów usług telewizji kablowej oraz 97,7 tys. klientów korzystających z usługi szerokopasmowego dostępu do internetu. Firma obsługiwała także 142,7 tys. linii telefonicznych. Zintegrowane usługi „triple play” spółka dostarczała 20,7 tys. abonentom.
Według wstępnych danych za 2005 rok, przychody Multimedia Polska wyniosły w zeszłym roku 355 mln zł, z czego 46% stanowiły usługi telewizji kablowej, 17% usługi internetowe, 30% telefoniczne i 7% pozostałe.