Multimedia Polska: 5 tys. umów na HDTV w 10 tygodni
Spółka Multimedia Polska podpisała 5 tys. umów na usługę kablowej
telewizji cyfrowej w wysokiej rozdzielczości (HDTV) w ciągu 10
tygodni od jej wprowadzenia. Multimedia Polska spodziewa się
dynamicznego wzrostu liczby abonentów korzystających z cyfrowej
telewizji kablowej po wprowadzeniu usługi wideo na żądanie.
Sygnał telewizyjny dociera już do niemal 200 tys. gospodarstw domowych w 23 miastach objętych siecią operatora.
- Z pewnością, tak jak zresztą zakładaliśmy, naszym atutem jest fakt, że jesteśmy pierwsi. Pierwsi w Polsce i jedni z pierwszych w Europie. Wciąż jako jedyni w kraju oferujemy cyfrową telewizję kablową z sygnałem zwrotnym, który zapewnia użytkownikowi pełną interaktywność - mówi Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska. - Analizy potwierdzają, iż bezpośrednim powodem tak znaczącego zainteresowania ofertą jest możliwość odbioru kanału w wysokiej rozdzielczości (HD). Zabiegamy już o zwiększenie liczby takich programów - dodaje prezes Rogowski.
Spółka Multimedia Polska spodziewa się dynamicznego wzrostu liczby abonentów korzystających z cyfrowej telewizji kablowej po wprowadzeniu Video na Żądanie (VoD) czyli wirtualnej wypożyczalni video, którą w przeciwieństwie do usług oferowanych np. przez platformy cyfrowe, charakteryzuje dużo większa pojemność systemu dzięki przechowywaniu filmów na videoserwerach, a nie małym dysku.
- VoD zaoferujemy w najbliższych tygodniach. Prowadzimy obecnie testy, a także finalizujemy rozmowy z potencjalnymi dostawcami filmów, które znajdą się na pólkach naszej wirtualnej wypożyczalni. Zakładamy, że już w momencie uruchomienia tej usługi, biblioteka filmów zawierać będzie kilkaset tytułów - dodaje prezes.
Obecnie cyfrowa telewizja kablowa dostępna jest już w kilkudziesięciu miejscowościach w całej Polsce. - Jest to imponujące tempo. Zaledwie po 10 tygodniach od momentu rozpoczęcia sprzedaży nasi handlowcy docierają z ofertą do 200 tysięcy gospodarstw domowych. Docelowo w zasięgu tej usługi znajdzie się 450 tysięcy mieszkań. Zaczęliśmy od Gdyni, Gorzowa i Lublina, a dziś cyfrową telewizję kablową oferujemy mieszkańcom 23 miast. Wczoraj listę zamykał Tarnów, a dziś dodajemy Konin. To świadczy, że jesteśmy bardzo dobrze przygotowani technologicznie, logistycznie, a przede wszystkim kadrowo - mówi Andrzej Rogowski.