"Możesz uprawiać seks w..." - ruszyła nowa kampania
W Norwegii trwa kampania społeczna, w której wymieniane są dość nietypowe korzyści płynące dla firm zatrudniających osoby niewidome i niedowidzące. Dwa filmy zostały nagrane przez agencję reklamową z Oslo. Motywem przewodnim kampanii jest seks w pracy.
24.02.2011 | aktual.: 24.02.2011 14:57
Jedna z reklam w ramach akcji prowadzonej przez Norweskie Stowarzyszenie Niewidomych (Norwegian Association of the Blind) komunikuje: "Nie chcesz zatrudniać osoby niepełnosprawnej mimo, że ma wymagane kwalifikacje, a państwo dopłaca ci do jego zatrudnienia? Pomyśl o innych korzyściach. Jeśli zatrudnisz niewidomych, będziesz mógł uprawiać seks w pracy, nie przejmując się plotkami".
Slogan reklamowy poprzedza scena w pomieszczeniu biurowym, gdzie dwoje kochanków zostaje zaskoczonych wejściem niewidomego współpracownika. Po krótkiej rozmowie nieświadomy niczego mężczyzna wychodzi z pokoju. A para spokojnie kontynuuje miłosne igraszki przy drukarce.
- Takich właśnie reklam powinno być więcej w telewizji. Ten spot w sposób odważny porusza problem zatrudniania osób niepełnosprawnych przez pracodawców - mówi w rozmowie z Mediarun.pl Johan H. Ohlson, creative director agencji San Markos. Dodał, że jeśli nakręcenie spotu powierzono, by osobie niewidomej "to właśnie tak by on również wyglądał".
Obydwa filmiki zostały nagrane przez agencję reklamową 'Try' z Oslo. Wyreżyserował je Arild Frölich.