Motoryzacyjne buble: najpierw Toyota, teraz Honda
Koncern motoryzacyjny Honda rozszerzył trwającą od ponad roku akcję naprawy felernych poduszek powietrznych na dalsze 378 tys. aut. To kolejna w ostatnich miesiącach wpadka japońskich producentów samochodów, słynących do niedawna z niezawodności.
10.02.2010 | aktual.: 10.02.2010 07:28
W listopadzie 2008 r. Honda ostrzegła, że niektóre samochody tej marki w USA wymagają wymiany poduszki powietrznej w kierownicy, ponieważ może ona otwierać się ze zbyt dużą siłą, stwarzając zagrożenie dla kierowcy. Producent z usterką tą wiąże 12 wypadków, w których zginęła jedna osoba, a 11 zostało rannych.
Honda zapewniła, że żadnego wypadku nie odnotowano po lipcu 2009 r., gdy akcja naprawcza po raz pierwszy została rozszerzona. Ogółem, uwzględniając ten komunikat, objęto nią blisko 830 tys. aut.
Najnowsze wezwanie do serwisów adresowane jest do właścicieli modeli Accord, Civic, Odyssey, CR-V oraz Acura TL z lat 2001-2002.
Pod koniec stycznia Honda zapowiedziała akcję naprawy swoich samochodów, w których stwierdzono wadę mechanizmu otwierania okien. Dotyczyło to około 646 tys. pojazdów (modele Fit/Jazz/City), w tym 140 tys. w USA.