Motorniczy przyciął cię drzwiami? Poskarż się SMS‑em
Pasażerowie łódzkiego MPK mogą od poniedziałku oceniać kierowcę autobusu lub motorniczego tramwaju, wysyłając SMS-y na specjalny numer. Osoby, które wyślą takie wiadomości mają szansę na wygranie miesięcznego biletu na wszystkie linie.
Prowadzącego tramwaj czy autobus, można ocenić negatywnie lub pozytywnie. Wystarczy wysyłać SMS o treści: "MPK.numer służbowy kierowcy" i wpisując - po kolejnej kropce - TAK lub NIE. Można dopisać uzasadnienie swojej decyzji, czyli wpisać pochwałę lub skargę na kierowcę pojazdu. Trzeba tylko zmieścić się w 160 znakach. W SMS-ach nie można używać polskich liter. Wiadomość trzeba wysłać na numer 72051. Całkowity koszt SMS wynosi 2,46 zł (2 zł plus VAT).
Każdy pasażer może wysłać dowolną ilość SMS-ów - zarówno na "tak", jak i na "nie". MPK przyjmuje tylko wiadomości, wysłane z telefonów. Internetowe bramki SMS nie wchodzą w grę.
MPK proponuje pasażerom pytania konkursowe. Pasażer, który wysłał SMS z oceną prowadzącego pojazd, otrzyma w pierwszym dniu roboczym nowego miesiąca, po godz. 17, SMS z pytaniem konkursowym. Jego treść jest na razie niespodzianką. Pasażer będzie musiał odpowiedzieć również za pomocą wiadomości tekstowej.
Odpowiedź trzeba wysłać jak najszybciej po otrzymaniu pytania. Nagrodami w konkursie będzie co najmniej 20 biletów miesięcznych na okaziciela na wszystkie linie. Można przekazać nagrodę wybranej osobie, wtedy trzeba jednak złożyć stosowne oświadczenie w MPK.
Konkurs potrwa siedem miesięcy. Poprawne odpowiedzi będzie można poznać zawsze w pierwszym dniu roboczym kolejnego miesiąca. Oceny SMS-owe będą miały wpływ na przyznanie tytułu Prowadzącego Roku dla motorniczych i kierowców autobusów.