PolskaModernizacja kolejki na Kasprowy Wierch

Modernizacja kolejki na Kasprowy Wierch

Znany jest harmonogram modernizacji kolejki
linowej na Kasprowy Wierch. Wbrew doniesieniom niektórych mediów
prace rozpoczną się we wrześniu - zapowiada "Gazeta Krakowska".

14.07.2006 | aktual.: 14.07.2006 09:08

Polskie Koleje Linowe i wykonawca przebudowy firma Garaventa planują, że prace powinny zakończyć się we wrześniu przyszłego roku. Stara kolejka będzie wozić turystów do końca sierpnia i przez cały sezon zimowy. Koszt zaplanowanych prac przewyższa 70 mln złotych.

Informacje o przesunięciu modernizacji kolejki linowej na Kasprowy Wierch na przyszły rok są jak się okazuje nieprawdziwe. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami gazety inwestor PKL postanowił prace rozpocząć we wrześniu br. Dla turystów ważna jest wiadomość, że stara kolejka przez lipiec i sierpień będzie działać normalnie i później podczas sezonu narciarskiego.

Wymagane zezwolenia dostaliśmy z dwumiesięcznym opóźnieniem- przypomina Andrzej Laszczyk prezes PKL. Musieliśmy więc dokonać zmian we wcześniejszych planach. Od września do rozpoczęcia zimowego sezonu przewozowego chcemy wykonać wszelkie prace budowlane. Musimy zrobić to tak, żeby stara kolejka mogła w zimie nadal normalnie działać. Potem od maja przyszłego roku reszta prac - już ta montażowa i specjalistyczna. Podjęliśmy taką decyzję ze względu na specyfikę pogody w Tatrach jak i kwestie finansowe. Minister ochrony środowiska nałożył na nas obowiązek wykonania tzw. prac kompensacyjnych. Nie mieliśmy tego w biznesplanie - musimy teraz na to znaleźć pieniądze. Stąd i m.in. decyzja o funkcjonowaniu kolejki zimą - powiedział.

Minister ochrony środowiska zobowiązał więc inwestora do likwidacji pozostałości fundamentów i murów schroniska tzw. Gienkowych Murów i pozostałości fundamentów i murów schroniska w Dolinie Pięciu Stawów Polskich. Ponadto zlikwidowania: betonowego bunkra w Dolinie Suchej Kasprowej przy szlaku na Myślenickie Turnie, elementów rozebranych urządzeń narciarskich w Kotle Gąsienicowym.

Jakby tego było mało, PKL czeka jeszcze rozbiórka urządzeń po rozpoczętej budowie wyciągu narciarskiego w Dolince Świńskiej. Minister nakazał również inwestorowi wyremontowanie szlaku turystycznego od Kopy Kondrackiej po Świnicką Przełęcz i przebudowania szlaku od Świnickiej Przełęczy na Świnicę.

Wszystkie te prace musimy wykonać w ciągu roku- zaznacza prezes Laszczyk. Część trzeba zrobić jeszcze w bieżącym roku. Od otrzymania decyzji ministra minęły dwa tygodnie a my nie mamy zgody na wejście w teren i wytycznych jak wykonać te prace - mówi. Obecnie planuje się, że zamknięcie prac modernizacji kolejki na Kasprowy Wierch zakończy się we wrześniu 2007 r. Koszt prac przekroczy 70 mln zł. (PAP)

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)