Młode, czerwone i nerwowe - robi furorę na świecie
Od dzisiaj można kosztować Beaujolais Nouveau. Święto tego bardzo młodego wina robi od kilku lat furorę na świecie - także w Polsce.
Tradycja próbowania Beaujolais sięga II wojny światowej, kiedy to paryscy dziennikarze udawali się do Lyonu, aby tam świętować winobranie.
Ogromna machina marketingowa wypromowała to młode wino najpierw we Francji w latach 80., a potem na świecie. W tamtym czasie sprzedawano 70 milionów butelek.
Potem Beaujolais ze względu na kiepską jakość winogron straciło na popularności. Od kilku lat Beaujolais przeżywa swój renesans we Francji, a na świecie sprzedaje się w 110 krajach, dokąd eksportowanych jest 20 milionów butelek.
Beaujolais nouveau to młode, lekkie, cierpkie i "nerwowe" czerwone wino. Pochodzi z rejonu Beaujolais na północ od Lyon we Francji. Ma barwę fiołkową, a w jego delikatnym bukiecie dominują aromaty kojarzące się z trawą i kwiatami polnymi.