Microsoft tworzy światową społeczność Xbox Live
Bill Gates, zadeklarował podczas tegorocznej edycji targów Electronic Entertainment Expo, że sprzedaż konsoli Xbox 360 osiągnie poziom 10 milionów egzemplarzy jeszcze przed wejściem na rynek produktów konkurencyjnych.
16.05.2006 06:06
Ponadto poinformował, że do końca roku pojawi się w sprzedaży ponad 160 gier na tę konsolę. W swoim wystąpieniu Bill Gates nakreślił również wizję połączenia milionów użytkowników konsoli Xbox 360 z setkami milionów graczy korzystających z komputerów wyposażonych w system Microsoft Windows oraz urządzeń przenośnych, za pośrednictwem globalnej sieci rozrywki elektronicznej Xbox Live.
Celem inicjatywy o nazwie „Live Anywhere” jest umieszczenie graczy w centrum zawsze dostępnego i w pełni cyfrowego świata. W takim świecie gracz ma zawsze dostęp do swoich wirtualnych osobowości, gier, przyjaciół i cyfrowej rozrywki za pośrednictwem dobrze znanego interfejsu Xbox Live, niezależnie od tego, gdzie się znajduje i z jakiego urządzenia korzysta. Microsoft planuje również opracowanie scenariuszy gier przeznaczonych dla użytkowników wielu różnych platform. Dzięki temu gracze korzystający z komputerów wyposażonych w system Windows, telefonów komórkowych i konsol Xbox 360 będą mogli wspólnie bawić się w cyfrowym świecie.
Microsoft liczy na to, że za rok z sieci Xbox Live będzie korzystać ponad 6 milionów użytkowników. Już obecnie ponad 25 milionów użytkowników przynajmniej od czasu do czasu korzysta z gier dostępnych na portalach MSN Messenger i MSN Games. Kreśląc wizję przyszłości, w której odrębne dotąd społeczności graczy zostaną ze sobą ściśle połączone, Gates przedstawił plany firmy, mające na celu realizację koncepcji Live Anywhere.Udostępnienie środowiska Xbox Live na komputerach osobistych z systemem Windows. Już na początku przyszłego roku użytkownicy komputerów z systemem Windows będą mogli wkroczyć do bogatego świata Xbox Live, aby korzystać z niego wraz z przyjaciółmi. Xbox Live to odpowiedź na potrzeby milionów użytkowników systemu Windows, którzy chcą mieć dostęp do świata gier online. Xbox Live zapewni im spójne środowisko, w którym będą mieli jedną tożsamość, jedną listę przyjaciół, jeden zestaw wyników oraz ujednolicone opcje komunikacji głosowej, dostępne we wszystkich grach w sieci. Debiut tych funkcji
jest przewidziany na zimę, wraz z pojawieniem się systemu operacyjnego Windows Vista oraz gry „Shadowrun”. Oferta firmy Microsoft dla telefonów komórkowych. Światowej klasy usługa dla mobilnych graczy będzie dostępna w aparatach wyposażonych w system Windows Mobile oraz technologie Java i BREW. Ich użytkownicy otrzymają bezpośredni dostęp do społeczności graczy, korzystających z różnych platform. Za rok w zintegrowanym świecie gier użytkownicy będą mogli wysyłać wiadomości, wyświetlać listy przyjaciół, pobierać najlepsze gry przygotowane z myślą o urządzeniach mobilnych oraz testować i kupować takie gry, jak „Bejeweled”, „Zuma” i „Hexic”.
„Otwierając sieć rozrywki Xbox Live dla użytkowników telefonów komórkowych i komputerów z systemem Windows, dajemy im niespotykane wcześniej możliwości korzystania z gier. Dzięki temu nastąpi ogromny rozwój społeczności online” — powiedział Bill Gates. „Chcemy zapewnić użytkownikom spójne, atrakcyjne środowisko, do którego można się łatwo podłączyć i w dowolnej chwili wejść do gry za pomocą dowolnego urządzenia. Jest to wizja, którą może zrealizować tylko Microsoft”.
Podczas swojego wystąpienia na targach E3, Bill Gates dołączył na mównicy do Petera Moore’a, wiceprezesa działu Entertainment & Devices Microsoft Corporation, aby przedstawić szereg nowych gier, które będą dostępne na platformy Xbox 360 oraz Windows Vista.
Microsoft poinformował, że do końca 2006 r. będzie dostępnych 160 gier na konsolę Xbox 360. Oferowana w nich płynna grafika o dużej rozdzielczości i wysokiej jakości oraz zaawansowany poziom akcji są efektem dobrego wykorzystania rozbudowanych możliwości konsoli i narzędzi programowania.
Gates i Moore zaprezentowali widowni grę „Halo 3” — oczekiwaną kontynuację serii „Halo”, która cieszyła się dużym powodzeniem oraz uznaniem krytyków. Entuzjazm wokół „Halo 3” narasta od czasu opublikowania przez Microsoft Game Studios poprzedniej części cyklu, tj. „Halo 2”, która pobiła wszelkie rekordy premier produktów w historii handlu w Stanach Zjednoczonych. W ciągu pierwszych 24 godzin sprzedano 2,4 miliona egzemplarzy gry „Halo 2” za 125 milionów USD. W trzeciej części trylogii „Halo” cyborg Master Chief powraca do akcji, aby w dramatyczny sposób zakończyć epicką batalię między imperium Covenant, obcymi zwanymi „Flood” i całą ludzką rasą.
Koncern Microsoft Game Studios zaprezentował także pozycje, które ukażą się wyłącznie dla konsoli Xbox 360: „Gears of War” (Epic Games Inc.), „Fable 2” (Lionhead Studios) oraz „Forza Motorsport 2” (Turn 10). Na konsoli Xbox 360 zadebiutuje również kolejna pozycja z serii „Tom Clancy’s Splinter Cell Double Agent” firmy Ubisoft. Ponadto koncern Microsoft Game Studios zaprezentował gry „Alan Wake” (Remedy Entertainment Inc.) oraz „Shadowrun” (FASA Studio). Obie te pozycje ukażą się w wersjach dla konsoli Xbox 360 i dla komputerów z systemem Windows Vista. „Shadowrun” jest pierwszą wieloplatformową grą na konsolę Xbox 360 i komputery z Windows Vista, która realizuje ideę „Live Anywhere”. Wykorzystuje walkę zespołową, wprowadzając graczy w nowy wymiar niezwykłej kombinacji nowoczesnego uzbrojenia i starożytnej magii.
Emocje graczy korzystających z systemu Windows zostały na nowo rozbudzone zapowiedzią premiery systemu Windows Vista dla użytkowników indywidualnych, która odbędzie się w styczniu 2007 r. Microsoft wprowadza w systemie Windows Vista interfejs programistyczny DirectX 10, który udostępni nowe możliwości graficzne, zwiększy wydajność i poprawi integrację sprzętu, a także zapewni programistom nowe opcje wykorzystania Windows jako platformy do gier. Microsoft wskazał kilka gier oferowanych przez największych producentów, które będą obsługiwane przez oprogramowanie Windows Vista i DirectX 10: „Crysis” (Electronic Arts Inc.), „Age of Conan: Hyborian Adventures” (Funcom) oraz „Flight Simulator X” (Microsoft Game Studios).
Oprócz znanych już na rynku gier, planuje się wydanie kilku nowych pozycji z serii Xbox Live Arcade, przeznaczonych na konsole Xbox i na komputery wyposażone w system Windows Vista. Niezależnie od wieku i doświadczenia, gracze chętnie sięgają po te proste i zabawne tytuły. Gry te wykorzystują niepowtarzalną jakość grafiki Xbox Live, dostępną tylko na konsoli Xbox 360. Microsoft wraz ze swoimi partnerami zapowiedział także znaczne rozszerzenie katalogu gier Xbox Live Arcade — dodane zostaną klasyczne hity, takie jak: „Pac-Man”, „Galaga”, „Dig Dug” i „Rally-X” firmy NAMCO BANDAI Games America Inc.; „Frogger”, „Track & Field” oraz „Contra” i „Super Contra” firmy Konami; „Defender”, „Paperboy”, „Root Beer Tapper” i „Ultimate Mortal Kombat 3” firmy Midway Games Inc.; „Sonic the Hedgehog High Speed” firmy SEGA, a także nowe pozycje, takie jak „Lumines Live” firmy Q Entertainment Ltd.
Część inicjatywy „Live Anywhere” stanowi wprowadzenie nowych akcesoriów wieloplatformowych, takich jak Xbox 360 Wireless Controller (kontroler bezprzewodowy), Xbox 360 Wireless Racing Wheel (kierownica bezprzewodowa) oraz Xbox 360 Wireless Headset (słuchawki bezprzewodowe). Uatrakcyjnią one grę na konsolach Xbox 360 i komputerach z systemem Windows.
Nowa kamera, Xbox Live Vision, pozwoli użytkownikom modyfikować obrazki reprezentujące gracza, wysyłać fotowiadomości i przeprowadzać wideokonferencje z przyjaciółmi i rodziną w sieci Xbox Live.
Na całym świecie stale rośnie popyt na konsolę Xbox 360. Microsoft poinformował podczas targów E3 o planach wprowadzenia tego urządzenia w siedmiu kolejnych krajach. W przyszłym roku Xbox 360 wejdzie na rynki w Chile, w Czechach, na Węgrzech, w Indiach, w Polsce, na Słowacji oraz w RPA. Wkroczenie na nowe rynki umożliwi Microsoft utrzymanie pozycji Xbox 360 jako najpopularniejszej konsoli nowej generacji, z największą liczbą użytkowników, w niewiele ponad rok po wprowadzeniu produktu na rynek.