Michelin znów telewizji
Po dwuletniej przerwie Michelin wraca do telewizji z paneuropejską kampanią reklamową.
Od początku marca br. Ludzika Michelin, uznanego przez Financial Times za najpopularniejsze logo świata dwudziestego wieku, można spotkać w telewizji, radiu i prasie.
Przygotowane przez agencję TBWA spot telewizyjny, wizerunkowa reklama prasowa oraz adwertoriale prezentują Michelin jako producenta opon o najdłuższym przebiegu – można na nich co najmniej raz objechać kulę ziemską.
Film reklamowy przedstawia w roli głównej Ludzika Michelin, który wypuszcza w okołoziemską podróż oponę Michelin. Po radosnej, dynamicznej, ale i bezpiecznej podróży (opona zatrzymuje się, by ustąpić miejsca beztrosko przebiegającemu przez drogę pieskowi), opona wraca do Ludzika Michelin, który po uważnym sprawdzeniu stanu bieżnika bez obawy posyła ją w dalszą podróż.
„To piękny film o czułości, uwadze i odpowiedzialności, szkoda tylko, że trwa tak krótko” – mówi Magdalena Jędrusek, koordynator komunikacji marketingowej Michelin Polska S.A. w Polsce i Krajach Bałtyckich i dodaje „Film jest kwintesencją misji Michelin, która sprowadza się do połączenia mobilności, osiągnięć i odpowiedzialności, czyli dążenia do równowagi między zaspokojeniem potrzeb człowieka i natury”.
Spot telewizyjny i radiowy kończy się pogodnym, śpiewnym jinglem.
W radiu słychać krótki wywiad z Ludzikiem Michelin, wyjaśniającym zalety opon Michelin dla użytkowników i środowiska naturalnego. Reklama radiowa przeznaczona głównie do wykorzystania przez partnerów handlowych w ich kampaniach regionalnych.
Kampania prasowa składa się z adwertoriali i reklamy wizerunkowej. Cechą szczególną kampanii jest nacisk na korzyści płynące z długodystansowych opon, a w szczególnośći – najnowszego produktu koncernu, opony Michelin Primacy HP. Adwertoriale skrupulatnie wymieniają testy potwierdzające bezkonkurencyjną trwałość opon Michelin* oraz zawierają porady, jak zapewnić oponie maksymalny przebieg, np. poprzez utrzymanie optymalnego ciśnienia powietrza.
„Gdy dwa lata temu w reklamach skierowanych do konsumentów zaczęliśmy podawać sugerowane ceny detaliczne, reakcja dystrybutorów była bardzo zróżnicowana. Obecnie ten pomysł jest oceniany jednoznacznie pozytywnie”. – wyjaśnia Magdalena Jędrusek, koordynator komunikacji marketingowej.
Kampania, która potrwa do końca kwietnia br. obejmuje następujące media: film reklamowy „Podróż dookoła świata” emitują stacje: TVP, Polsat, TVN, TV4, TVN7 oraz kanały tematyczne: Polsat Sport, TVN24, TVN Turbo, Discovery i Animal Planet. reklamy prasowe w postaci adwertorialu i reklamy wizerunkowo-produktowej można zobaczyć w czasopismach: Polityka, Wprost, Newsweek, Auto Świat, Auto Moto, Motor, Auto Motor i Men’s Health, Przegląd Oponiarski i Gazeta Wyborcza. reklama radiowa jest nadawana w stacjach lokalnych, np. Radio WAMA z Olsztyna.