Metamorfoza 'Sportowego Expressu'
Od 7 stycznia sportowy program informacyjny Jedynki 'Sportowy Express' zostanie wyemitowany z nową czołówką i w zmienionej scenografii.
06.01.2006 06:54
- Dzięki tym zmianom – mówi Robert Korzeniowski, przewodniczący Kolegium Sportowego TVP S.A., kierownik Redakcji Audycji Sportowych TVP1 – będzie bliższy kontakt widza z prowadzącym. Informacje będą przekazywane w bardziej przystępny sposób, zrozumiały nie tylko dla kibiców. Do zmiany wizerunku programu i jego ożywienia przyczyni się z pewnością także wielobarwna kolorystyka czołówki i studia, przypominająca graffiti. Z tego zadowoleni powinni być zwłaszcza ludzie młodzi, którzy stanowią liczną grupę widzów „Sportowego Expressu”.
Przygotowania do wprowadzenia na antenę programu w nowej formule trwały ok. 2 miesięcy. Autorami zmian są pracownicy TVP. Czołówkę przygotował Zenon Balcer, muzykę do niej skomponował Andrzej Milanowski, a o koncepcję scenografii zadbała Anna Erol.
- Chcieliśmy, żeby „Sportowy Express” docierał do szerszej widowni – dodaje Stanisław Snopek – zastępca kierownika Redakcji Audycji Sportowych TVP1. Przy wprowadzaniu zmian wykorzystaliśmy badania fokusowe przeprowadzone przez Biuro Marketingu i Promocji TVP.
Wraz ze zmianą czołówki i scenografii programu pojawią się nowi prowadzący. Najpierw swoje umiejętności zaprezentuje Robert El Gendy, znany dziennikarz sportowy Ośrodka TVP w Olsztynie, współautor magazynu żeglarskiego „Nawigator”, reporter i prowadzący „Informacje” w TVP3 Olsztyn. Ulubione dyscypliny sportu 28-letniego dziennikarza, którego ojciec jest Egipcjaninem, to koszykówka, piłka nożna i siatkówka. Zyskał on także uznanie podczas listopadowego castingu przeprowadzonego przez Redakcję Sportową Programu 1 TVP. Nieco później pojawi się na wizji znany z prowadzenia serwisów sportowych w TVN24 Maciej Jabłoński. Będzie on też jednym z wydawców programu. Codzienne wydanie „Sportowego Expressu” przygotowuje z reguły 6 osób.
„Sportowy Express” jest nadawany od jesieni 2002 roku. W dni powszednie trwa 4 minuty, a w weekendy – 5 minut. Średnio ogląda go ok. 1,5 mln osób.