Media ruszają z kampanią
W niedzielę w publicznym radiu i telewizji
rusza bezpłatna kampania przed referendum europejskim. Do
głosowania "za" lub "przeciw" wejściu Polski do Unii Europejskiej
przekonywać będzie ponad 70 podmiotów: partii politycznych, klubów
parlamentarnych, stowarzyszeń i fundacji.
W ciągu trzech tygodni kampanii w TVP wyemitowanych zostanie 25 godzin audycji referendalnych w programach ogólnokrajowych (po 10 godzin w "Jedynce" i "Dwójce" oraz 5 godzin w TV Polonia).
Polskie Radio nada 45 godzin kampanijnych audycji. Zostaną one wyemitowane w programach: I, II, III i IV-Radiu BIS oraz w programie dla zagranicy - w Radiu Polonia (8 godzin).
Ponadto 15 godzin audycji zostanie nadanych w ośrodkach regionalnych telewizji, a 20 godzin - w ośrodkach regionalnych PR. W kampanii telewizyjnej weźmie udział 79 podmiotów, w radiowej - 73.
Każdy podmiot uczestniczący w kampanii będzie miał na przedstawienie swoich racji tyle samo czasu.
Prezentacje klipów w TVP1 będą odbywały się w dwóch blokach, jednego dnia w bloku będzie prezentować się 39 podmiotów, w drugim dniu - kolejne 40. W "Jedynce" czas trwania jednego bloku będzie wynosił godzinę. Czas trwania jednej prezentacji to 1,31 minuty.
Natomiast w "Dwójce" bloki będą miały czas różny: 60 i 72 minuty. W jednym klipy mają trwać 1,31 minuty, w drugim - 4,33. W TVP2 spoty będą emitowane w dwóch pasmach: porannym i popołudniowym.
Pierwsze telewizyjne audycje referendalne zostaną nadane w "Dwójce" 18 maja. Tego dnia w paśmie porannym zaprezentuje swoje spoty m.in. Klub parlamentarny Platformy Obywatelskiej, Prawo i Sprawiedliwość, ZHP, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych, Stowarzyszenie Pro Europa.
Kolejne edycje w "Dwójce" w paśmie porannym będą emitowane w dniach 24-25 i 31 maja oraz 1 czerwca; w paśmie popołudniowym - od 2 do 5 czerwca.
"Jedynka" będzie nadawała audycje w dniach 23, 26-30 maja oraz 2- 5 czerwca.
W TV Polonia spoty referendalne zostaną wyemitowane 3 i 4 czerwca (wtorek i środa).
Emisja radiowych audycji kampanijnych rozpocznie się 18 maja w programach I, III i Radiu Polonia, a 19 maja w programach II i IV. Jedno pasmo audycji emitowane do końca kampanii referendalnej, czyli do 5 czerwca, wynosi 370 minut i podzielone jest na 20- minutowe (w Radiu Polonia 25-minutowe) bloki.
Łącznie jednemu podmiotowi biorącemu udział w kampanii w Polskim Radiu przysługuje niecałe 37 minut czasu antenowego, każdy będzie miał 7 audycji.(iza)