Media publiczne stracą na ustawie abonamentowej
Sejm, uchwalając ustawę abonamentową, pozbawił media publiczne co najmniej 300 milionów złotych. "Gazeta Wyborcza" pisze, że musimy przygotować się na więcej komercji i reklam w TVP. A konkurenci telewizji publicznej - na ostrzejszą walkę.
10.05.2008 | aktual.: 10.05.2008 05:52
W piątek Sejm uchwalił nowelizację ustawy o abonamencie radiowo-telewizyjnym. Zgodnie z nią abonamentu nie będą musieli opłacać emeryci i trwale niezdolni do pracy renciści, bezrobotni, uprawnieni do świadczeń socjalnych i przedemerytalnych.
"Gazeta Wyborcza" podkreśla, że zarówno TVP, jak i Polskie Radio będą musiały zacisnąć pasa i rozważyć poważną restrukturyzację. Tylko że same zwolnienia ich nie uratują, więc obie spółki będą musiały ostro zawalczyć o rynek reklamowy. A to zła wiadomość dla ich konkurentów. Walka o budżet w przypadku TVP będzie wiązała się prawdopodobnie z obniżką cen. Jej skutki odczują nie tylko konkurenci telewizyjni, ale cały rynek, gdyż obniżenie cen reklam w telewizji oznacza odpływ pieniędzy z innych mediów, w tym z prasy i radia. (IAR)