PolskaMedia publiczne stracą na ustawie abonamentowej

Media publiczne stracą na ustawie abonamentowej

Sejm, uchwalając ustawę abonamentową, pozbawił media publiczne co najmniej 300 milionów złotych. "Gazeta Wyborcza" pisze, że musimy przygotować się na więcej komercji i reklam w TVP. A konkurenci telewizji publicznej - na ostrzejszą walkę.

Media publiczne stracą na ustawie abonamentowej
Źródło zdjęć: © PAP | Tomasz Gzell

10.05.2008 | aktual.: 10.05.2008 05:52

W piątek Sejm uchwalił nowelizację ustawy o abonamencie radiowo-telewizyjnym. Zgodnie z nią abonamentu nie będą musieli opłacać emeryci i trwale niezdolni do pracy renciści, bezrobotni, uprawnieni do świadczeń socjalnych i przedemerytalnych.

"Gazeta Wyborcza" podkreśla, że zarówno TVP, jak i Polskie Radio będą musiały zacisnąć pasa i rozważyć poważną restrukturyzację. Tylko że same zwolnienia ich nie uratują, więc obie spółki będą musiały ostro zawalczyć o rynek reklamowy. A to zła wiadomość dla ich konkurentów. Walka o budżet w przypadku TVP będzie wiązała się prawdopodobnie z obniżką cen. Jej skutki odczują nie tylko konkurenci telewizyjni, ale cały rynek, gdyż obniżenie cen reklam w telewizji oznacza odpływ pieniędzy z innych mediów, w tym z prasy i radia. (IAR)

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)