Media o Internecie - 20 października 2000 r., piątek

Media o Internecie - 20 października 2000 r., piątek

* Puls Biznesu*: Biznespolska.pl, portal biznesowy o rynku małych i średnich przedsiębiorstw ma trudności z pozyskaniem inwestora finansowego. Pod znakiem zapytania stoją więc dalsze losy serwisu. _ Błędem, jaki popełnili pomysłodawcy Biznespolska.pl, był start z niewystarczającą ilością gotówki. Fundusze skończyły się po 6 miesiącach_ - skomentował Jacek Bochenek, do niedawna szef redakcji portalu. Biznespolska.pl nie jest jedynym portalem, który przeżywa kłopoty finansowe. Wielu specjalistów uważa, że podobne przedsięwzięcia - jeśli przetrwają - dopiero po trzech latach mogą zacząć przynosić zyski.

Prawo i Gospodarka: Na rynku pojawił się kolejny portal finansowy - Expander.pl. Chcemy spełniać rolę edukacyjną, informacyjną i pomagać w wyborze oferty instytucji finansowych - mówi o przedsięwzięciu Adam Niewiński, prezes zarządu spółki FinFin, właściciela Expandera. Twórcy portalu liczą, że na ich strony będą wchodzić przede wszystkim ci inwestorzy, którzy chcą lokować oszczędności na giełdzie i w funduszach powierniczych, a nie do końca znają ten rynek. Twórcy liczą na to, że w ciągu 5 lat Expander zacznie przynosić poważne zyski z reklam i pośrednictwa w transakcjach finansowych.

Jak wygląda polski rynek firm tworzących serwisy www? Duża konkurencyjność - to najbardziej charakterystyczna cecha. Trudno mówić o dominacji którejś z firm, jak np. stało się to w Szwecji, gdzie kilku potentatów ma 80% rynku. W Polsce tworzeniem serwisów www zajmuje się wiele osób, często amatorów, przygotowujących projekty na różnym profesjonalnym poziomie. Bez wątpienia pozycję potentatów wśród polskich twórców serwisów www zdobyły trzy firmy - AMG.net, e-point i 3dart.com. O rozwoju tego sektora rynku w artykule Anny Krzyszczak - "Trzy firmy dominują wśród e-intergratorów".

E-learning? Słowo to oznacza po prostu uczenie się na odległość. Po raz pierwszy ta forma nauki pojawiła się w pierwszej połowie XIX w. Do 1926 r. w Stanach Zjednoczonych funkcjonowało już około 300 prywatnych szkół oferujących kursy korespondencyjne. Kilka lat potem materiały edukacyjne rozpowszechniane były na kasetach magnetofonowych i płytach CD. Przełom w e-learning nastąpił kilka lat temu wraz z rozwojem technologii internetowych, które pozwoliły na przesyłanie przez sieć, oprócz danych tekstowych, także obrazu i dźwięku. Polski rynek e-learning dopiero raczkuje. Mamy bogatą ofertę szkoleń multimedialnych. Internet jest jednak wciąż słabo wykorzystywany do tego celu. Wiele firm zapowiada, że udostępni kursy w sieci, mało która zapowiada kompleksowe rozwiązania e-learning.

Czy Internet może zachęcić do kupowania gazety, a gazeta do odwiedzin stron www? "Super Express" potwierdza opinie, że elektroniczne media nie są w stanie konkurować z jej papierową edycją. Jeśli jednak internetowa wersja jest dobra, świetnie uzupełnia tą tradycyjną - papierową.

* Gazeta Wyborcza*: Zależna od TP S.A. spółka TP Internet kupiła pakiet 24% akcji spółki Erada, która jest właścicielem portalu Pilot Finansowy. Warunki finansowe umowy nie są znane. Jak powiedział prezes Erady Michał Lasocki _ uzyskany kapitał przeznaczony zostanie na rozwój portalu_.

Na początku 2001 r. zostanie uruchomiony nowy portal farmaceutyczny. 5 mln dolarów przeznaczyły na ten cel firma doradcza PricewaterhauseCoopers, informatyczny potentat SAP i firma dystrybuująca leki - Orfe. Główną część portalu ma stanowić wirtualny rynek. Dzięki niemu szpitale, hurtownie leków i apteki będą mogły przez sieć kupić sprzęt medyczny, leki, a także różnorodne preparaty farmaceutyczne. To już trzeci tak duży projekt internetowo-medyczny na polskim rynku.

Trybuna: Prawdopodobnie w listopadzie PKO BP wprowadzi usługi internetowe dla swoich klientów. W chwili obecnej system jest testowany. Nie będzie możliwości automatycznego przeniesienia tradycyjnego konta bankowego do działu internetowego. _ Trzeba będzie założyć osobne konto w oddziale internetowym i np. dać stałe zlecenie na przelewanie pieniędzy z konta bankowego na konto internetowe_ - powiedział Jan Bazyl Lipszyc, rzecznik prasowy banku.

Parkiet: Internet jest doskonałym medium, które ułatwi klientom oraz samym instytucjom finansowym wzajemny kontakt i lepszą współpracę - stwierdzili zgodnie uczestnicy debaty "Rynek usług finansowych w epoce Internetu", współorganizowanej przez "Parkiet". Dzięki sieci równy dostęp do rynku mają zarówno duzi, jak i mali inwestorzy. Poza tym niezaprzeczalnym atutem Internetu jest szybkość, z jaką oferowane są rozmaite usługi, a na to coraz częściej zwracamy coraz większą uwagę. O przebiegu dyskusji w artykule - "Internet przyszłością".

Życie Możliwość dokonywania zakupów, informacje i porady dla kierowców - to cechy współczesnego portalu motoryzacyjnego. W ostatnim czasie pojawiło się wiele serwisów poświęconych tylko i wyłącznie branży motoryzacyjnej. Serwisy te cieszą się coraz większą popularnością. O dopiero co uruchomionym portalu, w którym kierowcy znajdą zarówno informacje o najnowszej ofercie handlowej i porady, jak i wywiady ze znanymi postaciami związanymi z motoryzacją, pisze Michał Karpiński w artykule - "Łowienie samochodu w sieci".(mon)

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)