Trwa ładowanie...
d20fr4e
28-03-2006 04:25

Media Markt dla Polaków-złodziei

Co robią polscy klienci w niemieckim sklepie
Media Markt? Uśmiechają się, gratulują wyboru, a potem kradną
obsłudze spodnie. Sprawę opisuje "Gazeta Wyborcza".

d20fr4e
d20fr4e

W reklamie Media Markt Polaków jest trzech. Wyjeżdżają ze sklepu z pełnymi koszykami, ale na bramce czeka ochrona. I wtedy rozpoczyna się polsko-niemiecka konwersacja. Polacy zachwalają sklep (po niemiecku z bardzo wyraźnym polskim akcentem), a rozmowa szybko schodzi na temat piłki nożnej - jeden z Polaków cieszy się, że polska i niemiecka reprezentacja spotkają się na boisku. Potem Polacy rzucają się Niemcom na szyje i po chwili oddalają się w swoją stronę.

Ci Polacy to jednak sympatyczni ludzie - mówi jeden z pracowników. Jeszcze mam zegarek - mówi, pokazując przegub.

Ale niestety kamera pokazuje, że po wizycie gości znad Wisły zostali bez spodni. "Nie jestem głupi (niemiecka wersja hasła "Nie dla idiotów")" - komentują na koniec Polacy. W zeszły weekend reklamę emitowała m.in. niemiecka telewizja publiczna ARD.

W poniedziałek od rana Polacy i Niemcy zasypywali siedzibę koncernu e-mailami z protestem przeciwko reklamie. W polskiej ambasadzie w Berlinie urywały się też telefony. Uznaliśmy reklamę za wielce niestosowną. Do kierownictwa Media Marktu i telewizji wysłaliśmy listy protestacyjne - mówi dziennikowi zastępca ambasadora RP Wojciech Więckowski.

Nie chcieliśmy nikogo zranić ani przedstawić Polaków jako złodziei. Chciałbym przeprosić tych, którzy poczuli się urażeni - wyjaśnia cytowany przez "Gazetą Wyborczą" rzecznik prasowy sieci Gerhard Taubenberger. (PAP)

d20fr4e
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d20fr4e
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj