McDonald's chce poprawić swoją reputację
Sieć barów szybkiej obsługi McDonald's w Wielkiej Brytanii zamierza rozpocząć kampanię zmierzającą do zmiany słownikowej definicji hasła "McJob" (McPraca).
20.03.2007 | aktual.: 20.03.2007 18:51
Według renomowanego słownika Oxford English Dictionary "McPraca" to "niestymulujące, źle płatne zajęcie stwarzające niewielkie perspektywy, w szczególności praca, która powstała wskutek ekspansji sektora usługowego".
Jak informuje BBC, przedstawiciele firmy uważają, że taka definicja jest "nietrafna i nieaktualna". McDonald's ma nadzieję, że dzięki publicznej petycji uda się wpłynąć na autorów słowników.
W ubiegłym roku McDonald's podjął już próbę zmiany stereotypów na temat oferowanych warunków pracy. Powstał wówczas slogan: "McProspects (McPerspektywy) - ponad połowa naszej kadry kierowniczej zaczynała w naszych restauracjach. Nieźle jak na McJob".
Termin "McJob" został spopularyzowany przez Douglasa Couplanda w słynnej książce "Pokolenie X" ("Generation X") z 1991 roku.