ŚwiatMcDonald's chce poprawić swoją reputację

McDonald's chce poprawić swoją reputację

Sieć barów szybkiej obsługi McDonald's w Wielkiej Brytanii zamierza rozpocząć kampanię zmierzającą do zmiany słownikowej definicji hasła "McJob" (McPraca).

20.03.2007 | aktual.: 20.03.2007 18:51

Według renomowanego słownika Oxford English Dictionary "McPraca" to "niestymulujące, źle płatne zajęcie stwarzające niewielkie perspektywy, w szczególności praca, która powstała wskutek ekspansji sektora usługowego".

Jak informuje BBC, przedstawiciele firmy uważają, że taka definicja jest "nietrafna i nieaktualna". McDonald's ma nadzieję, że dzięki publicznej petycji uda się wpłynąć na autorów słowników.

W ubiegłym roku McDonald's podjął już próbę zmiany stereotypów na temat oferowanych warunków pracy. Powstał wówczas slogan: "McProspects (McPerspektywy) - ponad połowa naszej kadry kierowniczej zaczynała w naszych restauracjach. Nieźle jak na McJob".

Termin "McJob" został spopularyzowany przez Douglasa Couplanda w słynnej książce "Pokolenie X" ("Generation X") z 1991 roku.

Źródło artykułu:PAP
Zobacz także
Komentarze (0)