Martyna Wojciechowska redaktor naczelną
Martyna Wojciechowska nową redaktor naczelną magazynów National Geographic oraz National Geographic Traveler. Dlaczego?
Spore roszady w wydawnictwie G+J Polska, do którego należy m.in. National Geographic oraz National Geographic Traveler. Wraz z końcem lutego 2007, po ponad 4 latach pracy, najpierw na stanowisku z-cy, a później Redaktora Naczelnego, z wydawnictwem rozstaje się Marcin Jamkowski.
- Marcin Jamkowski chciałby się zająć czynnym dziennikarstwem i fotografią. Pełnienie funkcji Redaktora Naczelnego tak specyficznego magazynu jak National Geographic poważnie ogranicza możliwość realizacji w/w celów - powiedziała nam Małgorzata Walkowska - Geyderowicz, Wydawca National Geographic.
Jamkowski pozostanie w gronie stałych współpracowników redakcji. Jego reportaże będą nadal obecne na łamach magazynów National Geographic oraz National Geographic Traveler.
Nową Redaktor Naczelną polskiej edycji magazynów National Geographic oraz National Geographic Traveler będzie Martyna Wojciechowska, podróżniczka i dziennikarka telewizyjna TVN.
Począwszy od 1 grudnia 2006 r. będzie sukcesywnie przejmować obowiązki od dotychczasowego naczelnego. Pierwsze numery magazynów przygotowane w całości przez nią ukażą się w kwietniu 2007.
- Decydując się na wybór Martyny Wojciechowskiej mieliśmy przede wszystkim na względzie jej świeże pomysły na rozwój obu magazynów, wiedzę dziennikarską, doświadczenie oraz pasję, którą czuć we wszystkim, czego się podejmuje - powiedziała dla portalu Wirtualnemedia.pl Małgorzata Walkowska - Geyderowicz.
Wydawnictwo G+J Polska nie wyklucza, że Martyna Wojciechowska będzie reklamować w mediach National Geographic.
- O wykorzystaniu wizerunku nie rozmawialiśmy, ale nie jest wykluczone, że podobnie jak wizerunek Marcina Jamkowskiego zostanie wykorzystany w komunikacji marketingowej National Geographic i National Geographic Traveler - dodała Małgorzata Walkowska - Geyderowicz.
Czy będą jakieś inne zmiany personalne w tych tytułach?
- W tej chwili jesteśmy po zamknięciu procesu strategii redakcyjnej i marketingowej na rok 2007. Chcielibyśmy zweryfikować nasze założenia z wizją magazynów, którą prezentuje Martyna Wojciechowska. Na chwile obecną więc trudno mówić o konkretnych zmianach - powiedziała Małgorzata Walkowska - Geyderowicz, Wydawca National Geographic.