Marketing polityczny na Uniwersytecie Śląskim
Organizacja kampanii wyborczej, autoprezentacja, psychologia komunikowania perswazyjnego - to przedmioty, które znalazły się w programie studiów podyplomowych w dziedzinie marketingu politycznego na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.
07.02.2003 19:51
"To dziedzina nowa, ale dynamicznie się rozwijająca. Mamy nadzieję, że te studia przyczynią się do profesjonalizacji polityki, bowiem sposób prowadzenia polityki to część kultury masowej, a ona charakteryzuje się obecnie dużą brutalizacją języka, czynów i zachowań politycznych. Mam głębokie przekonanie, że ów profesjonalizm spowoduje humanizację polityki, a co za tym idzie - pozwoli lepiej poznać ludzkie potrzeby, aspiracje, lepiej sformułować program polityczny" - powiedział dyrektor prof. Jan Iwanek, Instytutu Nauk Politycznych i Dziennikarstwa, przy którym uruchomiono nowy kierunek.
Studia będą trwały dwa semestry. Na rozpoczynający się w marcu pierwszy semestr zostanie przyjętych 25 osób.
Przedmioty w programie studiów to m.in.: marketing polityczny, organizacja lokalnej i ogólnokrajowej kampanii wyborczej, reklama polityczna, badania rynku politycznego, podstawy public relations, system i partie polityczne, kształtowanie wizerunku polityka i partii, prawo i etyka w komunikowaniu politycznym, autoprezentacja.
Wśród wykładowców znaleźli się m.in. znany dziennikarz Kamil Durczok, senator i wieloletni dziekan Wydziału Radia i Telewizji UŚ Krystyna Doktorowicz oraz specjalista ds. mediów prof. Jerzy Mikułowski-Pomorski.
Studia są adresowane do polityków i ich współpracowników, pracowników administracji rządowej i samorządowej oraz absolwentów wszystkich kierunków studiów. (aka)