PolskaMajowe ożywienie w salonach samochodowych

Majowe ożywienie w salonach samochodowych

W maju br. Polacy kupili 34 762 nowe samochody osobowe, prawie o 20% mniej niż w tym samym miesiącu poprzedniego roku - podała firma Samar, monitorująca polski rynek motoryzacyjny. Jednak dla importerów i producentów aut maj był najlepszym miesiącem od początku roku. Sprzedano o 12,6% więcej samochodów niż w kwietniu 2001 r.

22.06.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29

Od początku roku sprzedaż nowych samochodów w Polsce wyniosła 158 622 sztuki i spadła w porównaniu do analogicznego okresu 2000 r. o 31,2%. Spośród krajów europejskich tylko w Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii zanotowano wzrost popytu na nowe auta.

W Polsce natomiast nadal rośnie sprzedaż samochodów pochodzących z importu, a maleje tych produkowanych w naszym kraju. Spośród sprzedanych w maju aut 56,83% wyprodukowano za granicą, a 43,17% pochodziło z krajowej produkcji. W ubiegłym roku te proporcje przedstawiały się niemal odwrotnie: 58,54% sprzedanych samochodów wyprodukowano w Polsce, natomiast 41,46% pochodziło z importu.

Listę najlepiej sprzedawanych marek otwiera Fiat, który uzyskał prawie 27% rynku dzięki sprzedaży 42 688 samochodów od początku roku. Za nim uplasowało się Daewoo. Koreańczycy sprzedali w tym roku 23 789 samochodów, 15% wszystkich sprzedanych w Polsce aut. Trzecie miejsce zajęła Skoda, która sprzedała 18 205 samochodów i zdobyła 11,48% rynku.

Skoda jest też jedną z dwóch marek z pierwszej dziesiątki, której sprzedaż nie spadła. Co więcej, w Polsce kupiono o 15,67% więcej aut czeskiej firmy niż w tym samym okresie 2000 roku. Drugą marką jest Toyota. Do końca maja sprzedano 2,18% więcej aut tego koncernu.

Najczęściej kupowanym samochodem w ciągu pięciu miesięcy br. był Fiat Seicento (22 327 sztuk), za nim znalazła się Skoda Fabia (11 347 sztuk), a dalej Daewoo Matiz (10 301 sztuk), Fiat Uno (7 644 sztuki) i Punto ( 7 120 sztuk). (mak)

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)