"Magia Kodów" z Piotrem Fronczewskim i Polsatem
Rusza największa akcja marketingowo-promocyjna Carrefour Polska. Do wygrania nagrody o łącznej wartości ok. 5 000 000 PLN.
Od 19 października do 20 listopada 2005 w 31 hipermarketach Carrefour zostanie zorganizowana po raz pierwszy w Polsce akcja handlowa "Magia Kodów". Towarzyszyć jej będzie gigantyczna kampania marketingowo-reklamowa.
"Magia Kodów" jest autorskim projektem Grupy Carrefour prowadzonym z sukcesem w różnych krajach, gdzie grupa jest obecna. W 2004 roku "magiczna akcja" została przeprowadzona w Hiszpanii, Turcji, Włoszech i Grecji.
W lipcu br. w Hiszpanii odbyła się już druga edycja tej akcji. Grupa Carrefour zachęcona sukcesem przenosi akcję do innych krajów min do: Francji, Belgii oraz Polski.
"Magia Kodów" jest olbrzymim przedsięwzięciem i wyjątkową akcją o charakterze marketingowo - promocyjnym, obejmującą 31 hipermarketów Carrefour w Polsce. Przygotowana została z potężnym rozmachem logistycznym i finansowym. Od miesięcy nad akcją pracowały sztaby specjalistów z różnych dziedzin. W przedsięwzięcie zaangażowali się nie tylko pracownicy Carrefour Polska i Carrefour Groupe, ale także - ze względu na skalę wydarzenia i jego złożoność - liczne firmy zewnętrzne. Jest to również pierwsza akcja interaktywna zorganizowana przez przedstawiciela dużej dystrybucji w Polsce i proponująca największą pulę nagród - czytamy w komunikacie prasowym.
Do wygrania jest 1 milion nagród, w tym 31 samochodów. Dla klientów, którzy odwiedzą sklepy Carrefour przygotowano nagrody o łącznej wartości ok. 5 000 000 PLN. Wśród nagród znajdują się także: telewizory, wycieczki zagraniczne, lodówko-zamrażarki, bilety lotnicze oraz dodatkowo bony towarowe, nagrody pocieszenia.
Mechanizm akcji oparty jest na loterii. Ponad 3 000 produktów objętych promocją oznaczonych jest logiem "Magii Kodów". Spośród dostawców w akcję zaangażowały się min.: Coca Cola, L'Oreal, Thompson, Unilever. Za zakup ''magicznych produktów'' o wartości 10 PLN klient otrzyma 1 kupon. Aby odczytać wygraną nagrodę odebrane kupony z zakodowanym polem będzie można sprawdzić tylko w TV Polsat, weryfikując je w specjalnym czerwonym punkcie na ekranie telewizora w określonych blokach czasowych. Akcja prowadzona jest na antenie TV Polsat w czasie autopromocyjnym, jako akcja wspólna Carrefour i Polsat.
Partnerami "Magii Kodów" są: KIA Motors - koreański producent samochodówi Orbis Travel. Partnerem medialnym jest telewizja Polsat.
Tymczasem 14 października ruszyła kampania reklamowa Carrefour Polska wspierająca akcję marketingową pt. "Magia Kodów". Za kreację spotów telewizyjnych i radiowych odpowiada agencja MM Comunications.
Celem kampanii jest umacnianie pozycji rynkowej oraz dotarcie do wszystkich klientów Carrefour Polska.
Kampania reklamowa realizowana jest z udziałem wszystkich mediów: od telewizji, poprzez radio, bilbordy, prasę, po Internet. W trakcie kampanii zostanie wyemitowanych 320 spotów telewizyjnych w TV Polsat.
Nagranych zostało sześć spotów telewizyjnych i siedem radiowych. Reklamy wyjaśniają mechanizm działania akcji, opisują sposób odczytywania kodów jak również informują, jakie nagrody czekają na klientów, którzy wezmą udział w "Magia Kodów". Zasady promocji wyjaśnia w humorystyczny sposób aktor Piotr Fronczewski.
Akcja reklamowo-informacyjna wzmacniająca "Magię Kodów" obejmie prasę codzienną (Gazeta Wyborcza, Fakt, Metropol, Dzień Dobry), radio (RMF FM, stacje lokalne), telewizję (Polsat), Internet (Wirtualna Polska) i bilbordy we wszystkich miastach, w których obecne są hipermarkety Carrefour.
Kampanię wspierają także działania BTL: banery na fasadę, PLV, tryptyki, stop rayony, plakaty, shelftalker's, owijki do palet i do wysp, promo, ulotki take-one.
Za kreacje i przebieg działań promocyjnych w sklepach odpowiedzialna jest Altavia Polska. Zakupem mediów zajęła się agencja Media Planing Groupe.