"LOT - Pod dobrymi skrzydłami"

1 sierpnia ruszyła najnowsza kampania Polskich Linii Lotniczych LOT, której bohaterami reklam - zrealizowanych techniką animacji poklatkowej - są ptaki.

03.08.2005 08:46

Kampania pod hasłem "Pod dobrymi skrzydłami" wprowadza nową strategię reklamową marki LOT opracowaną przez Ogilvy Brand Consulting. Obejmuje telewizję, prasę, Internet, outdoor oraz indoor. Potrwa do końca miesiąca.

Celem najnowszej kampanii PLL LOT jest zmiana wizerunku marki i realizacja strategii komunikacyjnej "Podążamy za potrzebami pasażerów".

"Istotą strategii zaproponowanej klientowi jest obranie 'trzeciej drogi', czyli nie koncentrowanie się na segmencie biznesowym bądź prywatnym, ale pogodzenie różnorodnych potrzeb wielu segmentów rynkowych i dostosowanie do nich oferty LOT," twierdzi Dariusz Kubuj, dyrektor strategiczny Ogilvy Brand Consulting. "Pasażerowie korzystający z business class mają być tak samo przekonani, że LOT jest dla nich, jak pasażerowie szukający najtańszych biletów na wakacje. Dla każdego pasażera LOT może być w pewnym sensie inny. Z drugiej jednak strony każdy pasażer powinien widzieć pewne cechy wspólne marki LOT, niezależne od konkretnej oferty produktowej. Tą wspólną cechą wszystkich ofert LOTu jest podążanie za potrzebami pasażerów. LOT rozumie różnorodne potrzeby swoich pasażerów i potrafi na nie właściwie odpowiedzieć," dodaje Kubuj.

Zgodnie z przyjętą strategią odbiorcami, do których kierowane są działania reklamowe są zarówno klienci biznesowi, jak i pasażerowie indywidualni. Ptasie postacie występujące w reklamach posiadają cechy ludzkie, co ułatwia odbiorcy identyfikację i umożliwia kierowanie przekazu do wybranych grup docelowych.

"Inspiracją do kampanii reklamowej było logo LOT - jeden z najlepiej rozpoznawanych logotypów w Polsce, którego nieodłącznym elementem jest żuraw," mówi Robin Weeks, dyrektor kreatywny agencji Gruppa66 Ogilvy. "Żuraw jest ptakiem, który symbolizuje elegancję i klasę samą w sobie. Jego wdzięk ma potencjał do budowania ciepłego, emocjonalnego wizerunku marki. Aby platforma była pełna, do 'żurawdessy' dołączyły inne ptaki. Tylko animacja pozwalała na zachowanie umowności całego pomysłu i oddanie jego dramaturgii."

Realizacji spotu TV podjęło się studio filmowe Metro Films kierowane przez Jacka Kucharskiego i Marcina Wierzchosławskiego. Nad realizacją filmu czuwał Marek Skrobecki - najwybitniejszy polski reżyser filmów animowanych realizowanych klasycznymi technikami lalkowymi. Producentami kampanii są Ryszard Kłosowski i Anna Lewczuk z DesignDirect.

30-sekundowy spot TV można od poniedziałku oglądać w następujących stacjach telewizyjnych: TVP, Polsat, TV4, TVN, TVN7, Tele5 oraz Discovery Channel. Kampanii TV towarzyszą działania w prasie (dzienniki ogólnopolskie, tygodniki i dwutygodniki opiniotwórcze, miesięczniki lifestyle oraz kolorowe dodatki w prasie ogólnopolskiej), Internecie (billboardy, videoady, toplayery na głównych portalach) oraz reklama zewnętrzna (budynek LOT i pobliski billboard 6x3 oraz banner na Dworcu Centralnym)
i wewnętrzna (150 plakatów w centrach biznesowych). Komunikacji ATL towarzyszy szereg dodatkowych działań, w tym m.in. produkcja plakatów i ulotek, kartek pocztowych i gadżetów oraz komunikacja wewnętrzna skierowana do pracowników PLL LOT.

Planowaniem i zakupem mediów zajął się MindShare. Kampanię przygotowała ę Gruppa66 Ogilvy.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)