Lokalna reklama w USA
Kto ma największy udział w lokalnym rynku reklamy w USA?
11.06.2007 07:10
Według badania: „What Local Media Web Sites Earn: 2007 Survey” (Jak zarabiają lokalne strony internetowe: Ankieta 2007) przygotowanego w tym roku po raz piąty przez Borrell Associates dochody z reklam na lokalnych stronach internetowych w Stanach Zjednoczonych osiągną w tym roku 7,5 miliarda dolarów. Zwiększając tym samym o 31,6% poziom dochodów z roku 2006.
Według rezultatów ankiety około 25% badanych stron będzie w stanie zarobić ponad milion dolarów w 2007 roku, a 6,6% ponad 10 milionów dolarów.
Dzięki reklamie skierowanej do lokalnych społeczności w Stanach Zjednoczonych najwięcej zarabiają gazety – ich dochód stanowi 35,9% rynku. Na drugim miejscu są duże firmy intenetowe (np. Google czy Yahoo) – 33,2%. 11,7% dostają strony katalogujące firmy a 9,2% magazyny tematyczne. Serwisy stacji telewizyjnych zajmują 7,7%, a radiowych 2,2% rynku.