Trwa ładowanie...
d9a21u5
07-04-2006 15:20

Lobbyści będą promować Polskę w USA?

Polski MSZ rozważa skorzystanie z usług firmy
lobbystycznej do promocji swoich interesów w Stanach Zjednoczonych
- poinformował wiceminister spraw zagranicznych Witold
Waszczykowski w trakcie posiedzenia sejmowej Komisji
Spraw Zagranicznych.

d9a21u5
d9a21u5

Koszt działania takiej firmy szacowany jest na około pół miliona dolarów rocznie.

Jak podkreślił wiceminister, sprawa promocji Polski i polskiego lobbingu w USA łączy się ze staraniami o zniesienie wiz amerykańskich dla Polaków, a także ze sprawą finansowego wsparcia USA dla modernizacji polskiej armii.

Jesteśmy przekonani, że na obecnym etapie, działania na rzecz zmiany podejścia USA do naszych ambicji nie mogą być realizowane wyłącznie przez ambasadę RP w Waszyngtonie - powiedział Waszczykowski.

W porozumieniu z Ministerstwem Obrony podjęliśmy działania, aby skontaktować się z kilkoma amerykańskimi firmami lobbystycznymi. Otrzymaliśmy kilka ofert, są one w tej chwili rozpatrywane. Analizujemy, na ile one są wiarygodne - dodał.

d9a21u5

Jeżeli okaże się, że taka firma przedstawi wiarygodny produkt, który ma szanse jeszcze bardziej polepszyć wizerunek Polski w USA, to być może się na to zdecydujemy - powiedział wiceminister.

Na potrzebę intensywniejszych działań promocyjnych Polski w USA zwrócił uwagę szef sejmowej Komisji Spraw Zagranicznych Paweł Zalewski (PiS). Jego zdaniem, należy przygotować wszechstronną, szeroką i kilkuletnią kampanię promocyjną, która uwzględni m.in. rolę Polonii amerykańskiej. Zalewski uważa, że akcja informacyjna pokazująca, że Polska jest ważnym sojusznikiem USA, mogłaby na przykład pomóc uświadomić kongresmenom problem wiz amerykańskich dla Polaków.

d9a21u5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d9a21u5
Więcej tematów