L'Oreal powoli odsuwa się od tradycyjnych mediów

L'Oreal, będąca w światowej czołówce firm wydających najwięcej pieniędzy na reklamę, powoli odsuwa swój wielki marketingowy budżet od tradycyjnych mediów.

20.02.2007 07:10

Firma poinformowała jednak, że rynki nie powinny spodziewać się żadnych dramatycznych zmian.

Kosmetyczny gigant, którego reklamy produktów Maybelline, szamponów Elseve, perfum Lancome i innych marek, wypełniają ekrany telewizorów i strony ilustrowanych czasopism na całym świecie, poinformował że do tej pory jego wydatki na reklamę internetową były proporcjonalnie niskie.

„Oczywiście zmieniamy sposób wydawania naszych pieniędzy na reklamę” – powiedział na temat ubiegłorocznych wyników firmy podczas konferencji prasowej Patrick Rabain, szef oddziału produktów konsumenckich w firmie. „Zazwyczaj wydawaliśmy 75 procent naszego budżetu na telewizję, około 20 procent na prasę i resztę na billboardy itd. Odejdziemy od wydatków na tradycyjne media. Będziemy jednak ostrożni bo trzeba być pewnym, że jest się bardziej operatywnym. Wciąż bardzo mało wydajemy na reklamę w internecie, około 1 procenta naszego budżetu. Może w przyszłym roku będzie to 2 procent.”

W 2006 roku budżet reklamowy L’Oreal wzrósł o 9,5 procenta do poziomu 4,783 miliarda euro.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)