Kupuj polskie - daj pracę Polakom
Rusza czwarta edycja kampanii "Dni produktu polskiego". Od początku października do połowy listopada organizator akcji – Fundacja Dajesz Pracę PL będzie przypominać konsumentom o ważności wyboru polskich produktów. W trakcie trwania kampanii konsumenci będą mogli wyrazić poparcie dla kampanii poprzez złożenie podpisu pod "Apelem do polskich produktów".
19.10.2006 | aktual.: 19.10.2006 20:54
Celem kampanii jest wyrobienie wśród konsumentów nawyku kupowania polskich produktów. Gdy konkurencyjne towary nie odbiegają od siebie ceną i jakością, warto sprawdzić kraj pochodzenia – i wybrać ten, który został wyprodukowany w Polsce. Materiały reklamowe pojawią się w ponad 10 tysiącach sklepów różnych branż. Będą pomagały zidentyfikować polskie produkty.
Kampania ma szansę dotrzeć do szerokiego grona odbiorców dzięki uczestnictwu w projekcie polskiej firmy Fakro – światowego lidera w produkcji okien dachowych. Sklepy do akcji będą przyłączać się sukcesywnie. Produkty biorące udział w akcji będą posiadać specjalne oznaczenia listew handlowych, wobblerów oraz znaczków "Kupując polskie produkty – dajesz pracę" na opakowaniu. Efektywność kampanii przed i po będzie monitorować TNS OBOP.
Idea "Kupując polskie produkty – dajesz pracę" poprzez intensywną kampanię radiową, prasową oraz uczestnictwo około 10 tys. sklepów ma szansę dotrzeć do kilkunastu milionów konsumentów. Przekaz pojawi się w sieciach Tesco, Drogeria Natura, Społem, oraz wszędzie tam gdzie sprzedawane są okna Fakro, dania gotowe Stoczek, obuwie Cohnpol i innych.
Kampanię radiową będzie można usłyszeć na antenie Audytorium 17, RMF/FM, VOX/FM i zaś kampanię prasową udźwigną Rzeczpospolita, Super Express, Tygodnik Wprost, Życie Warszawy, magazyn Handel, Poradnik Handlowca oraz Wiadomości Handlowe. Atrakcyjność kampanii będzie zwiększona poprzez kreację "mówiących produktów" przygotowaną przez DEMO Effective Launching.
W trakcie kampanii, konsumenci będą mogli złożyć podpis pod "Apelem do polskich produktów" (podpis można złożyć również na www.dajeszprace.pl.
Dokument jest wyrazem sympatii Polaków do polskich produktów – mówi Jakub Marczyński, przedstawiciel Fundacji Dajesz Pracę PL. Poprzez nadanie im ludzkich cech, skłaniamy Polaków do spojrzenia na polskie produkty pod innym kątem. Tym samym zwiększamy ich atrakcyjność i skłonność do ich wyboru. Pierwsze 600 podpisów zebraliśmy podczas targów Polagra – Food 2006. Swoje podpisy pod dokumentem złożyli min. Marszałek Sejmu – W. Olejniczak, ówczesny Minister Rolnictwa – A. Lepper, biznesmeni oraz przedsiębiorcy – dodaje Marczyński.
Wcześniejsze edycje "Dni produktu polskiego" osiągnęły spektakularny sukces. Edycja wiosenna przy uczestnictwie jedynie 1500 sklepów została zauważona 41% konsumentów (TNS OBOP, Omnimas, czerwiec 2006), zaś średni wzrost sprzedaży produktów wyróżnionych znakiem "Kupując polskie produkty – dajesz pracę" przekroczył 136% na artykułach spożywczych oraz 150% na kosmetykach (dane udostępnione przez TESCO oraz Drogerię Natura). Kampania "Kupując polskie produkty – dajesz pracę" do tej pory zdołała przekonać więcej o 2,5 miliona konsumentów do tego, aby ci wybierali polskie produkty. Tym samym dzięki działalności kampanii około 5 mld. złotych rocznie może trafiać więcej do polskich producentów.