Trwa ładowanie...
d4axxgc
25-04-2007 05:10

Kto pobiera multimedia na komórki?

W Polsce miesięcznie odnotowuje się od 7 do 9 mln pobrań multimediów na komórkę.

d4axxgc
d4axxgc

Według danych z raportu Telecom Media, z mobilnych multimediów w niemalże równym stopniu korzystają kobiety i mężczyźni. Proporcja ta podobna jest zresztą do struktury płci internautów, czyli odpowiednio - 48% i 52%. Najliczniejszą grupą są osoby w wieku 20 – 30 lat (aż 41%), otwarte na nowe technologie i nastawione na rozrywkę. Na drugim biegunie sytuują się osoby poniżej 10 roku życia, stanowiąc jedynie 1% wśród użytkowników produktów multimedialnych na komórkę, oraz ludzie w wieku powyżej 40 lat, których jest ok. 8%. Struktura wykształcenia wśród osób zamawiających multimedia jest zbliżona do ogólnej struktury w populacji.

Raport daje również odpowiedź na pytanie jakich telefonów używają osoby pobierające multimedia na swoje komórki. Niekwestionowanym liderem jest Nokia, która 2006 roku miała 36% udział wśród wszystkich telefonów, a w pierwszym kwartale tego roku jej udział wzrósł o 2%. Sony Ericsson z udziałem 20% plasuje się na drugim miejscu, lecz jego udział w transakcjach wzrósł 2007 o 4%. Trzecie miejsce zajmuje Samsung z udziałem 13%.

Z raportu wynika, że aż 43% wszystkich pobrań w 2006 roku dokonano na 10 modeli telefonów. Wśród nich 5 pierwszych pozycji zajmuje Nokia. Pozostałe to Sony Ericsson, Siemens oraz Samsung.

W Polsce operatorzy GSM od lat posiadają zbliżone do siebie udziały w rynku pod względem liczby abonentów. Okazuje się, że struktura pobrań zawartości Telecom Media nie odzwierciedla tych proporcji. Zdecydowanie mniejszą grupą klientów są posiadacze telefonów w sieci Era. Ich udział w całości zamówień wyniósł tylko 25%, podczas gdy udział pozostałych operatorów stanowi rząd 37% - 38%.

Autorzy raportu, analizując sprzedaż w ciągu ostatnich lat, zwracają uwagę na trendy produktowe na rynku multimediów na komórki. Proste usługi pozwalające jedynie personalizować swoją komórkę (dzwonki, tapety, grafiki etc.) odchodzą powoli do lamusa. Ich miejsce sukcesywnie zajmują zaawansowane technologicznie aplikacje multimedialne: video, programy użytkowe (np. słowniki), gry Java.

d4axxgc
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4axxgc
Więcej tematów