Krzysztof Sobieszek i Marcin Barciński założyli Gamevertising Lab
Gamevertising LAB jest nieformalną strukturą założoną przez
Krzysztofa Sobieszka, new media managera MindShare oraz Marcina
Barcińskiego (wcześniej dyrektora e-commerce serwisu Gram.pl).
Jej celem jest realizacja badań i popularyzacja marketingu z wykorzystaniem gier. Pierwsze badanie ankietowe polskich graczy zostało zrealizowane w maju przy współpracy z PBI (Polskie Badania Internetu).
'Gry komputerowe przestały być dziecięcą domeną. Grają osoby w każdym wieku, w USA średnia to 33 lata, w Polsce około 24 lat. Profil gracza świadczy, że jest on bardzo atrakcyjnym targetem dla marketera - są to ludzie wykształceni o stosunkowo wysokich dochodach.' - mówi Marcin Barciński. Według Krzysztofa Sobieszka, gra jest pełnoprawnym, skutecznym medium, angażującym i o długim okresie żywotności. 'Reklama w grach jest nieintruzywna, obecność marki traktowana jest przez gracza jako naturalny element wirtualnego środowiska. Marka tworzy świat gry, często będąc głównym bohaterem. Dlatego gry jako medium wygrywają w walce o zaangażowanie odbiorcy, zarówno na poziomie lokalnym jak globalnym.' - twierdzi Sobieszek.