KRRiT "nie" koncesji dla radia związanego z Agorą
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie
przedłużyła w czwartek koncesji katowickiemu Rock Radiu FM,
którego współwłaścicielem jest Agora. Koncesję przyznano rozgłośni
Nowe Radio Jazz, należącemu do spółki Ad Point.
17.07.2003 | aktual.: 17.07.2003 21:23
"Monitoring Rock Radia FM w roku 2001 wskazywał, że radio to nie wywiązywało się ze swoich zobowiązań koncesyjnych" - powiedziała rzeczniczka przewodniczącej Rady Dorota Jasłowska. Z koncesji przyznanej rozgłośni w 1996 roku (wówczas było to Radio Barys) wynikało, że słowo mówione miało stanowić 24% czasu antenowego, a 15% - tematy lokalne. Tymczasem - według Jasłowskiej - "cała słowna zawartość programu wyniosła w roku 2001 1,7%, a tematy lokalne - 1,3%"
"Te zarzuty byłyby zasadne, gdybyśmy byli jedyną stacją, która nie spełnia warunków koncesji, a przecież ostatnio Krajowa Rada uznała, że takich stacji jest 44" - powiedział zastępca szefa pionu radiowego spółki Agora, Marek Michalski.
Agora S.A. ubiegała się o przedłużenie koncesji na Rock Radio. Zdaniem Jasłowskiej, przedstawiona Radzie w ramach procesu koncesyjnego ramówka stacji nie gwarantowała, że będą spełniane nowe warunki koncesji, zgodnie z którymi słowo mówione miało stanowić 11% zawartości programu, a tematy lokalne - 8%.
"Jeżeli Rada ma jakiekolwiek wątpliwości, to zwykle kontaktuje się z ubiegającym się o koncesję, prosząc o dodatkowe wyjaśnienia. Nikt w tej sprawie z nami się nie kontaktował" - ripostował Michalski.
Z przekazanych Radzie dokumentów wynikało - jak podkreśliła Jasłowska - że sytuacja katowickiej spółki jest zła, a "zobowiązania krótkoterminowe trzykrotnie przewyższały je kapitał obrotowy". Zdaniem Michalskiego zarzut złej sytuacji finansowej Agory jest śmieszny.
Rzeczniczka Agory Anna Borys-Karwacka powiedziała, że Agora nie zgadza się z decyzją KRRiT i będzie się od tej decyzji odwoływać najpierw do Rady, a następnie, gdy decyzja KRRiT będzie utrzymana, do Naczelnego Sądu Administracyjnego.
KRRiT zdecydowała w czwartek o wprowadzeniu na rynek stacji niszowych Nowe Radio Jazz, którego właścicielem jest Ad Point. "Nowe Radio Jazz chce być komercyjną stacją prezentującą 'wyższą kulturę'; prócz muzyki jazzowej ma nadawać informacje kulturalne i lokalne" - poinformował Zbigniew Winiarek, który opracowywał projekt radia. Rozgłośnia otrzymała koncesję na siedem lat.
Z zapisów koncesyjnych wynika, że w Nowym Radiu Jazz ma być 6% informacji lokalnych. Limit czasu przeznaczonego na muzykę jazzową nie został dokładnie określony.
Ad Point jest właścicielem 11 stacji lokalnych, m.in. WaMa na Mazurach i Flash na Śląsku. Spółka jest zainteresowana powstaniem radiowej sieci jazzowej także w innych miastach: w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Trójmieście.