"Kromka Chleba" - wspólna kampania piekarzy i Caritas
Kampanię "Kromka Chleba" rozpoczyna w przyszłym tygodniu Caritas Archidiecezji Poznańskiej. Przez cały rok w piekarniach partnerów akcji będzie można kupić specjalnie oznakowany chleb, dzięki któremu wspierane będą m.in. jadłodajnie i dożywianie dzieci.
Jak wyjaśnił ks. Maciej Szczepaniak, rzecznik prasowy Kurii Metropolitalnej w Poznaniu, z każdego zużytego na wyprodukowanie pieczywa kilograma surowca piekarze i piekarnie wesprą Caritas kwotą 60 groszy.
- Piekarnie otrzymają plakaty promocyjne oraz specjalną recepturę wypieku. Pieczywo będzie oznaczone banderolą "Kromka Chleba", łatwo rozpoznawalną na półkach sklepowych. Caritas Archidiecezji Poznańskiej przekaże środki uzyskane podczas akcji na prowadzone przez nią dzieła związane z przekazywaniem żywności. Trafią one m.in. na rzecz jadłodajni i wspomogą dożywianie dzieci w szkołach - poinformował ks. Szczepaniak.
Jak dodał, celem kampanii ma być zmiana świadomości społecznej i nastawienia w stosunku do osób bezdomnych, ubogich i marginalizowanych.
- Wzrastające ubóstwo nie jest problemem lokalnym, lecz dotyczy całego społeczeństwa, dlatego też kampania "Kromka Chleba" ma charakter edukacyjny, a jednym z jej głównych zadań jest przekonanie ludzi do podejmowania konkretnych działań na rzecz osób biednych i potrzebujących - powiedział.
Kampania rozpocznie się 4 marca. Początkowo obejmie sklepy patronackie jednego z poznańskich producentów pieczywa.
Caritas Archidiecezji Poznańskiej współprowadzi, zapewnia pomoc wolontariuszy i wspomaga finansowo pięć jadłodajni w Poznaniu, Obornikach i w Lesznie. Korzystają z nich głównie osoby starsze, samotne, bezdomni i rodziny znajdujące się w trudnej sytuacji materialnej. Wszystkie jadłodajnie wydają dziennie prawie 1500 darmowych ciepłych posiłków.