PolskaKontrowersyjne spoty promujące Wrocław. Jest reakcja

Kontrowersyjne spoty promujące Wrocław. Jest reakcja

Nie cichną emocje związane z emisją dwóch spotów promujących Wrocław jako Europejską Stolicę Kultury. - „To jedynie uwłaczające godności wszystkich mieszkanek miasta stereotypy Polek jako bezmyślnych kobietek robiących maślane oczy do mężczyzny o południowym wyglądzie.”

W sieci pojawił się list otwarty, który jest wyrazem oburzenia na sposób przedstawiania polskich kobiet w jednym ze wspomnianych spotów i promowania nie tyle walorów kulturalnych miasta, ile Wrocławia jako miejsca pełnego „łatwych” kobiet. Pod listem ciągle trwa akcja zbierania podpisów. Dotychczas poparło go kilkadziesiąt osób, w tym przedstawiciele środowisk lewicowych i feministycznych.

Oto fragment treści listu:

„Pragniemy wyrazić swoje oburzenie związane ze skandaliczną reklamą naszego miasta jako Europejskiej Stolicy Kultury. Zamówione za publiczne – a zatem także i nasze – pieniądze wideoklipy nie mówią nic o naszym mieście, jego kulturze czy zabytkach. To jedynie uwłaczające godności wszystkich mieszkanek miasta stereotypy Polek jako bezmyślnych kobietek robiących maślane oczy do mężczyzny o południowym wyglądzie. Sądzimy, iż istnieją granice dobrego smaku i zwyczajnego poczucia przyzwoitości. Niestety, tych granic nie dostrzegli ani bezpośredni twórcy tej reklamy ani ją zamawiający, zasiadający w radzie powołanej na ESK2016. Składająca się z samych mężczyzn rada nie widzi zapewne nic niestosownego w tym, by traktować kobiety jako przedmioty, a płytki seksistowski przekaz uważać za szczyt możliwości ukazania potencjału miasta".

Jak podkreśla jeden z pomysłodawców listu, Krzysztof Mroczko, apel jest skierowany do prezydenta miasta. - Osoby odpowiedzialne powinny stracić pracę - personalnie zamawiający - bo to robienie złej reklamy miastu. Należy ustalić, kto zamawiał te spoty i wyciągnąć wobec niego stosowne konsekwencje. Zwłaszcza, że nie jest to pierwszy blamaż reklamowy miasta - dodaje Mroczko.

Przypomnijmy, że kilka dni temu pojawiły się dwa nowe spoty promujące Wrocław jako Europejską Stolicę Kultury, powstałe we współpracy miasta z Telewizją Polską. Spot przedstawiający rozmowę dwóch Włochów i serię zdjęć jednego z bohaterów w objęciach wrocławianek od początku wzbudził wśród widzów kontrowersje i oburzenie.

Pod apelem można podpisać się tutaj.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)