Kontrowersyjna reklama Volkswagena wycofana
Volkswagen wycofał z emisji reklamę telewizyjną, w której szalony mężczyzna stoi na krawędzi dachu wysokiego budynku z zamiarem popełnienia samobójstwa.
19.02.2007 07:10
Emisji tej reklamy sprzeciwiały się organizacje zapobiegające samobójstwom.
W spocie, który po raz pierwszy pojawił się w telewizji w USA w ubiegły poniedziałek, mężczyzna ostatecznie nie decyduje się na skok, gdyż odkrywa, że Volkswagen oferuje trzy swoje samochody za mniej niż 17 tysięcy dolarów.
„W naszej obecnej kampanii reklamowej chodzi o optymizm nieodłącznie towarzyszący marce Volkswagena. Ale wrażliwość też jest jej kluczowym elementem. Mając na względzie właśnie tę wrażliwość, zdecydowaliśmy się wycofać spot z telewizji” – powiedział Keith Price, rzecznik prasowy Volkswagena. Firma nie dostała żadnych skarg od klientów, właścicieli czy dealerów swoich aut. Price przyznał jednak, że otrzymała listy od organizacji zapobiegających samobójstwom.
To już druga w ostatnich tygodniach reklama samochodowa, która spotkała się z krytyką ze strony tych organizacji. Na początku lutego General Motors zgodził się na przemontowanie spotu nadawanego w trakcie Super Bowl. Wystąpił w nim nawiedzony robot skaczący we śnie z mostu po tym jak zepsuł się w pracy.
„Doceniamy gotowość Volkswagena do wysłuchania i zajęcia się naszymi obawami odnośnie tej reklamy” – powiedział Jerry Reed, dyrektor naczelny organizacji Suicide Prevention Action Network USA. Wcześniej, w liście skierowanym do dyrektora naczelnego Volkswagen of America Franka Wittera, Reed poprosił o wycofanie reklamy zanim „odniesie negatywny wpływ na firmę i zbagatelizuje bardzo ważny publiczny problem”.