Kontrowersyjna reklama teraz w Internecie
Po sukcesie kontrowersyjnej kampanii antynikotynowej "Nie gardź zasiłkiem pogrzebowym. Pal dalej!", reklama non-profit została adaptowana na potrzeby Internetu.
18.11.2005 01:27
W sierpniu i wrześniu na ulicach głównych miast polski pojawiło się kontrowersyjne hasło "Nie gardź zasiłkiem pogrzebowym. Pal dalej", umieszczone w czarnej ramce. Wywołało ono dyskusję wokół problemu nikotynizmu, co było zamierzeniem jej inicjatorów (agencji TBWATELESCOPE i firmę reklamy zewnętrznej AMS). Kolejne zmuszające do refleksji hasła są kontynuacją poprzedniego sloganu. "Ryby nie mają płuc, a żyją. Spróbuj, czy ty też tak możesz. Pal więcej", "Im szybciej zaczniesz palić, tym szybciej skończysz", "Pal, nie przejmuj się! I tak zostaniesz z nami duchem". W związku ze wzrastającą rolą internetu w miksie komunikacyjnym, agencja TBWATELESCOPE postanowiła wzmocnić przekaz przez realizację kampanii również w segmencie internetowym. Twórcy reklamy liczą na to, iż przekaz dotrze do palaczy internautów, a być może sprawi, iż część osób zdecyduje się na rozstanie z nałogiem. Każdy z internautów może na stronie umieścić swoje hasło, nawiązujące do stylistyki kampanii, a zachęcające do rzucenia palenia. Na
potrzeby kampanii, zostały stworzone billboardy oraz mini strona, na której można obejrzeć wszystkie kontrowersyjne nośniki reklamy. Kampania internetowa ruszyła 17 listopada w trakcie "Światowego dnia rzucania palenia". Kampania billboardowa emitowana będzie przez trzy tygodnie w portalu o2.pl, który udostępnił swoją powierzchnię reklamową. Serwis www.paldalej.pl będzie działał przez sześć miesięcy.