Koniec z reklamami na Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie
Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz poinformowała na portalu społecznościowym, o wejściu w życie nowego rozporządzenia, które zakazuje umieszczania jakichkolwiek banerów i siatek reklamowych na elewacji Pałacu Kultury i Nauki. Legalne pozostają jedynie okolicznościowe dekoracje świetlne oraz reklamy nad portykami wejściowymi.
31.07.2014 | aktual.: 01.08.2014 18:59
Natomiast pokaz iluminacyjny jest możliwy, tylko w przypadku ważnego wydarzenia historycznego, artystycznego bądź sportowego. Nie może również zachęcać do nabycia towarów lub usług, jak w przypadku kampanii reklamowych. Czas takiego pokazu także zostało jasno określony i nie może być dłuższy niż siedem dni, a sama ekspozycja musi rozpoczynać się po godz. 18:00.
Zobacz także: Pod Stadionem Narodowym rusza kino samochodowe
- Proceder wieszania siatek promocyjnych był kontrowersyjny, dawało to zły przykład - przyznaje Wojciech Wagner, naczelnik wydziału estetyki w ratuszu.
Wprowadzenie rozporządzenia w życie zajęło kilka miesięcy, ponieważ projekt miał uchybienia i kilka razy wracał do wnioskodawców. - Rozporządzenie było formalnością, bo od dawna siatki nie pojawiały się na budynku. Miasto po prostu uznało, że nie powinno ich tam być - podsumowuje Wagner.
Przypomnijmy, że ostatnią reklamą, która zawisła na Pałacu Kultury była kampania ratusza, która promowała numer nowej, miejskiej infolinii 19 115.