Koniec z biletami lotniczymi "za złotówkę"
Z reklam znikną bilety lotnicze oferowane za złotówkę - informuje "Rzeczpospolita". Pasażerowie linii lotniczych już z samych ofert będą się mogli dowiedzieć, ile rzeczywiście zapłacą za przelot.
23.02.2007 07:27
Korzystne dla konsumentów regulacje przewiduje opracowany przez resort transportu projekt nowelizacji prawa lotniczego. Zakłada on, że w reklamach i ofertach przewoźnicy będą musieli podawać ceny swoich biletów lotniczych w pełnej wysokości, czyli wliczając dodatkowe elementy, jak opłaty lotniskowe, dopłaty i podatki - pisze "Rzeczpospolita".
Resort transportu podkreśla, że obecnie wysokość opłaty, jaką podaje przewoźnik do publicznej wiadomości, znacznie różni się od faktycznie pobieranej za wykonana usługę lotniczą. Nie podoba się to także Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumenta, który od dawna krytykuje linie lotnicze za to, że nie udzielając pełnej i rzetelnej informacji o cenie biletu wprowadzają reklamami w błąd potencjalnych pasażerów - czytamy w gazecie.
Nowelizacja ma też zmienić praktyki biur podróży. Branża turystyczna często podaje bowiem cenę wyjazdu zagranicznego bez opłat lotniskowych - zauważa "Rzeczpospolita". (IAR)