Komórkowa wideo-opiekunka
Komórkowa telewizja oferująca wiadomości, sport, czy muzykę powinna szukać odbiorców nie tylko wśród dorosłych ale i wśród dzieci.
Analitycy z IDC przewidują, że telefon komórkowy może być doskonałym narzędziem pomagającym w utrzymaniu dobrego humoru u najmłodszych. Potrzebne jest tylko opracowanie specjalnie dla nich przygotowanych materiałów. Rodzicom to rozwiązanie może się przydać przykładowo podczas nużących ich pociechy podróży. Komórka mogłaby być lekarstwem dla marudzących maluchów.
IDC podaje przykład firmy Verizon Wireless, która w swej komórkowej usłudze wideo VCAST oferuje poza nagraniami z CNN, ESPN czy Weather.com, klipy z Ulicy Sezamkowej, popularnej telewizyjnej serii dla dzieci. Podobno Verizon zanotował szczególne zainteresowanie tymi właśnie klipami, które okazało się dużo wyższe od wcześniej zakładanego poziomu.
Przedstawiciele IDC twierdzą, że to doskonały przykład na to, jak udostępnianie kolejnych usług abonentom telefonii komórkowej potrafi stworzyć operatorom komórkowym nowy rynek. W tym wypadku są to treści kierowane do najmłodszych, ale przesyłane do telefonów ich rodziców.
Wielu operatorów „ostrzy sobie zęby” na nowych małych klientów, jednak poruszanie się na tym rynku wymaga delikatności. Potrzebne jest opracowanie sposobu odpowiedniego wprowadzenia tych usług. Żadna z firm „komórkowych”, zauważają specjaliści, nie chce być oskarżana o kierowanie reklam wprost do dzieci.