Komiksowa walka z piractwem
Microsoft rozpoczął w Stanach Zjednoczonych internetową kampanię mającą na celu uświadomienie użytkownikom korzyści płynących z korzystania z legalnego, licencjonowanego oprogramowania, a także przedstawienie zagrożeń, jakie niesie ze sobą instalowanie programów pirackich nieznanego pochodzenia. Firma używa w niej komiksowych rysunków - przedstawiciele Microsoftu liczą, iż w ten sposób przekaz dotrze do większego grona odbiorców.
Kampania Genuine Fact Files ma uczulić użytkowników programów giganta z Redmond na właściwe techniki licencjonowania oraz uświadomić naruszanie praw o własności intelektualnej. Kampania ruszyła właśnie w Stanach Zjednoczonych, w innych krajach rozpoczęła się już wcześniej. Microsoft chce promować ją poprzez banery reklamowe i materiały promocyjne rozpowszechniane przez swoich partnerów. Użycie komiksów jako środka przekazu ma na celu łatwiejsze dotarcie z przesłaniem do szerszego grona odbiorców. Są one czarno-białe i przypominają komiksy publikowane w gazetach.
Klatka z filmu Genuine Fact Files
Microsoft zwiększył nakłady na walkę z piractwem w połowie roku 2005. Od tamtego czasu zmieniło się kilka rzeczy, użytkownicy muszą na przykład sprawdzić legalność posiadanego systemu operacyjnego przed instalacją nowego oprogramowania ( np. nowej przeglądarki Internet Explorer 7 ). Firma udostępniła także narzędzie, które sprawdza oryginalność oprogramowania przed dostępem do automatycznych aktualizacji.
Klatka z filmu Genuine Fact Files
Więcej na temat kampanii dowiedzieć się można z polskiej strony Genuine Microsoft Software - http://www.microsoft.com/genuine/default.mspx?displaylang=pl, a także z angielskiej strony Software Piracy Protection - http://www.microsoft.com/piracy/default.mspx, na której można obejrzeć komiksowy fim.