KOMFORT PRZYSPIESZA, KOSZTY NA WSTECZNYM
(fot. mercedes)
Klasyczny czy nowoczesny, reprezentacyjny czy do swobodnej jazdy? I tak, i tak. Mercedes Klasy E to samochód i do pracy, i do relaksu. Przybywajac na spotkanie biznesowe, mozesz byc spokojny o wlasciwe wrazenie. A jesli chcesz spedzic weekend za miastem, to bedzie to swietna okazja, by doswiadczyc wyjatkowego komfortu jazdy. Ale by nie dopuscic sie goloslownosci, przyjrzyjmy sie blizej cechom Mercedesa Klasy E oraz najnowszej ofercie handlowej.
Zacznijmy od sylwetki, czyli polaczenia klasyki z nowoczesnoscia. Linia nadwozia to konsekwentne przywiazanie do klasycznego stylu limuzyny, którego nie zaklócaja subtelnie wprowadzane innowacje. Choc generalnie blizsze prawdzie bedzie stwierdzenie, ze Klasa E jest ikona sylwetki marki Mercedes. Co ciekawe, klasyczny styl nadwozia nie zaklóca bardzo dobrych wlasciwosci aerodynamicznych, które mozna docenic szczególnie przy wysokich predkosciach. Wchodzac do wnetrza, szybko daje sie zauwazyc dbalosc o komfort podrózowania – zarówno kierowcy, jak i pasazera. To w glównej mierze zasluga konstrukcji foteli o ergonomicznej zdolnosci dostosowania ksztaltu do sylwetki pasazera. Wyprofilowanie foteli pozwala na zachowanie wygodnej pozycji przy pokonywaniu nawet ostrych zakretów.
A co z kluczowa kwestia bezpieczenstwa? W tym zakresie Mercedesom Klasy E trudno cokolwiek zarzucic. Zasadniczy wplyw na wysoki poziom bezpieczenstwa maja dwa systemy - PRE-SAFE® oraz Intelligent Light System (ILS), które bez przesady mozna okreslic jako rozwiazania ultranowoczesne.
Poswiecmy wiec pare slów kazdemu z nich. PRO-SAFE™ - czyli inteligentne przewidywanie - to kompleksowa koncepcja bezpieczenstwa. Uklady wspomagajace stale kontroluja sytuacje na drodze, ostrzegajac i wspomagajac kierowce w przypadku pojawienia sie okreslonych niebezpieczenstw. System dziala prewencyjnie i reaktywnie, co oznacza, ze chroni przed kolizja i jej ewentualnymi konsekwencjami poprzez odpowiednie dociagniecie pasów, korekte pozycji foteli, domkniecie szyb i szyberdachu czy selektywne wyzwolenie poduszek powietrznych.
Drugim istotnym czynnikiem podnoszacym bezpieczenstwo jazdy jest aktywny system oswietlenia Intelligent Light System. System ten realizuje az piec trybów oswietlenia. Jego dzialanie oparte jest na kompilacji reflektorów bi-ksenonowych z funkcja aktywnego oswietlania zakretów. Dzieki automatycznemu dostosowaniu do sytuacji na drodze, reflektory szerzej oswietlaja szose, a na autostradzie wyraznie zwiekszaja swój zasieg. Aktywny system oswietlenia obejmuje takze poszerzone oswietlenie przeciwmgielne.
Skoro wiemy juz, ze mozemy podrózowac wygodnie i bezpiecznie, czas pomyslec o tempie jazdy czyli o silnikach. Wspólna cecha napedu wszystkich modeli Klasy E jest dbalosc o moc. Producent ze Stuttgartu oferuje dosc szerokie spektrum silników zarówno benzynowych, jak i wysokopreznych. Charakteryzuje je zdolnosc dynamicznego przyspieszenia, rezerwy mocy zapewniajace komfort prowadzenia w trudnych warunkach, spokojna praca czy wreszcie ekonomiczne zuzycie paliwa. Warto w tym miejscu wspomniec o seryjnym ukladzie kierowniczym Direct Control, umozliwiajacym bardzo precyzyjna kontrole pojazdu podczas jazdy.
Komfort ekonomiczny
Na koniec zastanówmy sie czy warto wiec miec w swoim garazu Mercedesa Klasy E? To chyba jednak nie najlepiej postawione pytanie. Zapytajmy raczej - za ile mozna go miec?
No wlasnie. Co prawda nie jest to taki sobie wydatek, ale pojawia sie teraz szansa nabycia wybranych modeli Klasy E z ciekawa opcja wyposazenia, którego cena zostala znacznie zredukowana. Mowa o Pakiecie PREMIUM, który obejmuje: lakier metalik, automatyczna skrzynie biegów oraz linie stylizacyjna Avantgarde z reflektorami Bi-ksenonowymi ILS.
Zakup tych opcji w pakiecie oznacza oszczednosc o 13.050,- zl brutto*, czyli calkiem sporo, w stosunku do zasadniczej ceny zakupu. Oferta zostaly objete wybrane modele klasy E a model E 200 Kompresor z pakietem PREMIUM mozna nabyc juz za 179.300,- zl Brutto. Nadeszla juz wlasciwa pora, by zasiasc za kierownica wlasnego Mercedesa Klasy E.