Kolejna klubowa kampania reklamowa Rimmel
W czerwcu rozpoczęła się kampania indoorowa nowej szminki Rimmel Reach Moisture Cream. Kampania jest przeprowadzana w klubach na terenie całej Polski.
22.06.2006 06:51
Celem kampanii jest dotarcie do młodych dziewczyn i poinformowanie ich o wprowadzeniu na rynek nowego kosmetyku. Decyzja o realizacji kampanii w klubach wsparta jest pozycjonowaniem marki, która w swojej komunikacji odnosi się do clubbingu i zabawy. Ambasadorem marki Rimmel jest top modelka Kate Moss, która znana jest z imprezowania do białego rana. Kampania została zaplanowana przez dom mediowy mediaedge:cia, layout został przygotowany przez agencję Banach Group.
Wybór medium indoor i tak dobrze stargetowanych lokalizacji nie był przypadkowy. – W lokalach bawią się młode, niezależne, nowoczesne kobiety, które aktywnie spędzają każdą wolną chwilę i są otwarte na nowe trendy. Do tej grupy właśnie chce dotrzeć ze swoim nowym produktem nasz klient – mówi Dagna Żelechowska, dyrektor sprzedaży w Polonia Indoor Advertising, agencji działającej na rynku reklamy wewnętrznej.
Także umiejscowienie reklam wewnątrz wybranych lokali zostało dokładnie zaplanowane. Oferta Rimmela pojawi się tuż przy lustrach w damskich toaletach. To idealny kontekst reklamowy, i to zarówno pod względem miejsca (modne miejsca spotkań towarzyskich), jak i czasu. Poprawienie makijażu czy ułożenie włosów zajmuje zwykle kilka minut. W tym czasie odbiorca uważnie rejestruje prezentowany przekaz reklamowy.
Ścisłe wyselekcjonowanie miejsc, gdzie znajduje się wybrana grupa docelowa, a także bliskość oraz czas kontaktu z przekazem stanowią istotę i wyróżnik reklamy wewnętrznej (indoor media). W przypadku reklamy zewnętrznej (outdoor media) przekaz skierowany do potencjalnego konsumenta jest nie tylko krótszy, trwa bowiem najczęściej kilka sekund, ale też często zagłuszają go inne, konkurencyjne komunikaty. Skuteczność reklam telewizyjnych z kolei osłabia zjawisko zappingu, czyli przełączanie kanałów w trakcie trwania bloków reklamowych. - Postępuje tak już prawie połowa Polaków – mówi Andrej Modic, prezes Polonia Indoor Advertising
- Ale jeszcze większy odsetek populacji coraz trudniej osiągalnej za pośrednictwem tradycyjnych mediów stanowią osoby w młodszym wieku, zamożne i z wyższym wykształceniem, a więc ta grupa, która jest dla reklamodawców najbardziej interesująca. Tych wad (szumu reklamowego oraz możliwości zappingu) pozbawiona jest reklama wewnętrzna, jej siła oddziaływania koresponduje bowiem z czasem i miejscem, gdzie znajduje się wybrana grupa docelowa – dodaje Andrej Modic.
Rimmel już wcześniej wykorzystał w swojej kampanii reklamę wewnętrzną. W kwietniu prezentowaliśmy najnowszą maskarę naszego portfolio: Volume Extend. Akcję oceniamy bardzo pozytywnie i jesteśmy przekonani, że indoor znacznie zwiększa efektywność dotarcia do interesującej nas grupy młodych kobiet. Dlatego też zdecydowaliśmy się powtórzyć ten rodzaj wsparcia reklamowego dla nowej szminki - mówi Beata Boryczka, Senior Brand Manager Rimmel z Coty Polska.